NEWS FLASH:  မင္းဘူးၿမိဳ႕အနီး တပ္မေတာ္တိုက္ေလယာဥ္ ပ်က္က်

YOPE ရုပ္/သံ Mizzima English

လူငယ္နဲ႔ အႏုပညာခံစားမႈ ၁

.

ဒီဇင္ဘာ ၃၀ ။             ။ ဒီအေၾကာင္းအရာကိုေဆြးေႏြးရတာ နည္းနည္္းေတာ့ ခက္ပါတယ္။ ဘာျပဳလို႔လည္းဆိုေတာ့ အႏုပညာခံစားမႈဆိုတဲ့အေၾကာင္းအရာက လူေတြရဲ႕အသိစိတ္ဓါတ္တစ္ခု၊ အတတ္ပညာတစ္ခုအေပၚမွာ မူမတည္ပဲ လူေတြရဲ႕ႏွလံုးသားအေပၚမူတည္စဥ္းစားရတဲ့ကိစၥ ျဖစ္တာမို႔ နည္းနည္းေတာ့ ခက္တယ္လို႔ ေျပာလိုက္တာပါ။ ႏွလံုးသားခံစားမႈဆိုတာမွာလည္း ထပ္ၿပီး ခြဲျခမ္းၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္တစ္ဦးတည္းအတြက္ ႏွလံုးသားခံစားမႈနဲ႔ အမ်ားအတြက္ ႏွလံုးသားခံစားမႈရယ္လို႔ ရွိလာႏိုင္ပါေသးတယ္။

         ဘာျပဳလို႔ ႏွလံုးသားခံစားမႈကို အရင္ဦးစြာေျပာေနရတာလဲ။ အႏုပညာခံစားမႈဆိုတဲ့ ခံစားမႈအမ်ိဳးအစားက အဲဒီ ႏွလံုးသားခံစားမႈ အထူအပါးအေပၚမူတည္ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာေနတာျဖစ္လို႔ ႏွလံုးသားခံစားမႈကို အရင္ေျပာရတာပါ။

       လူဟာ ငယ္စဥ္ကတည္းက ႏွလံုးသားခံစားမႈ ရွိပါတယ္။ ႏွလံုးသားခံစားမႈေၾကာင့္လည္း အႏုပညာခံစားမႈ ရွိလာပါတယ္။ အဲဒီ ႏွလံုးသားခံစားမႈအေပၚမူတည္ၿပီး အႏုပညာခံစားမႈရွိလာၿပီး အႏုပညာဆိုတာကို ဖန္တီးခ်င္လာတာပါပဲ။

       ဥပမာ လမ္းေဘးမွာ သူဖုန္းစားတစ္ေယာက္ ထိုင္ၿပီး ပိုက္ဆံေတာင္းတယ္ဆိုပါေတာ့။ သူက ကတ္စကၠဴတစ္ခုေပၚမွာ “က်ေနာ္ဟာ မ်က္ေစ့မျမင္တဲ့ ဒုကၡိတတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ ကူညီၾကပါခင္ဗ်ာ” လို႔ေရးၿပီး ပိုက္ဆံေတာင္းပါတယ္။ တေန႔ေတာ့ သူ႔ေရွ႕ကျဖတ္ၿပီး ပန္းခ်ီဆရႀကီးဗန္ဂုိးက လမ္းေလွ်ာက္သြားပါတယ္။ ရပ္ၿပီးစဥ္းစားပါတယ္။ သူဖုန္းစားကိုလည္း “ခင္ဗ်ားအသက္ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲ”လို႔ေမးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ သူ႕မွာပါလာတဲ့ခဲတံနဲ႔ သူဖုန္းစားရဲ႕စာကို ျပန္ျပင္ေရးေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေန႔ကစၿပီး သူဖုန္းစားဟာ ယခင္ေန႔ေတြတုန္းကထက္ပိုၿပီး ပိုက္ဆံေတြအမ်ားႀကီး ပိုရလာခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဘာျပဳလို႔လည္း ဆိုေတာ့ သူဖုန္းစားရဲ႕ ကတ္စကၠဴေပၚ စာအသစ္ျပင္ေပးလိုက္တဲ့စာက “က်ေနာ္ ေႏြဦးကိုမျမင္ဘူးတာ အသက္သံုးဆယ္ေက်ာ္ပါၿပီ” ဆိုတဲ့စာတန္းေလးေၾကာင့္ပါပဲ။ သူဖုန္းစားေရွ႕ကျဖတ္သြားၾကတဲ့သူေတြဟာ အဲဒီအႏုပညာေျမာက္စြာေရးထားတဲ့စာတန္းေလးေပၚမူတည္ၿပီး သူဖုန္းစားကို ပိုၿပီး ကိုယ္ခ်င္းစာသြားၾကရတယ္။ သူ႔ဘ၀နဲ႔ သူ႔ဒုကၡကို ပိုၿပီးနားလည္သြားရတယ္။ ကူညီခ်င္စိတ္ေတြျဖစ္လာခဲ့ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

       အဲဒါ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ကျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အႏုပညာဖန္တိီးမႈတစ္ခုပါပဲ။ ဒါဆိုရင္ လူငယ္ေတြဟာ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္အေပၚမူတည္ၿပီးျဖစ္လာတတ္တဲ့ အႏုပညာခံစားမႈဆိုတာကို နားလည္လက္ခံေလာက္ၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။

       တဆင့္တက္ၿပီးစဥ္းစားၾကည့္ဖို႔ လိုလာျပန္ပါတယ္။ ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္ဟာ လူတိုင္းမွာ ရွိေတာ့ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရွိပံုခ်င္းက မတူၾကျပန္ဘူး။ နည္းနည္းရွိတာနဲ႔ မ်ားမ်ားရွိတာ ကြာျပန္ပါတယ္။ နည္းနည္းရွိတဲ့သူက အႏုပညာကို ခံစားတာေတာ့ ခံစားတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္သူက ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ သိတ္မရွိေတာ့ အႏုပညာခံစားမႈက သူ႔အတြက္ပဲျဖစ္လာေစၿပီး သူမ်ားအတြက္ ဖဲ့မေပးခ်င္တဲ့သူ သူတစ္ဦးတည္းပဲ အႏုပညာခံစားခ်င္တဲ့သူ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။

       အဲ တခ်ိဳ႕ၾကေတာ့ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္က သာမာန္ထက္ပိုရွိ ပိုထားတတ္သူျဖစ္ေတာ့ အႏုပညာကို အေလးအနက္ခံစားတတ္ၾကၿပီး ေလးနက္တဲ့အဲဒီအႏုပညာခံစားမႈကို သူတစ္ေယာက္ထဲအတြက္တင္မက အမ်ားသူငါကိုပါ ဆင့္ပြားခံစားနားလည္ရေအာင္ ႀကိဳးစားတဲ့ တကယ့္အႏုပညာရွင္ႀကီးေတြျဖစ္လာၾကရတယ္ဆိုပါေတာ့။

       ဥပမာထပ္ေျပာရရင္ ကမၻာေပၚက လူဆိုးလူၾကမ္းႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ ဟစ္တလာတို႔လို၊ ကေမၻာဒီးယားက ပိုေပါ့တို႔လို၊ သူ႔ကိုဆန္႔က်င္တဲ့သူတင္မက ဘာမွမသိ ဘာမွမသက္ဆိုင္တဲ့သူ သန္းေပါင္းမ်ားစြာကိုပင္ မီးေလာင္တိုက္သြင္းခဲ့တဲ့ အိုက္ခ္မန္း တို႔လို၊ ျပည္သူေတြကို ဓါးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ရတာကိုပဲ  အရသာယူဂုဏ္ယူတတ္တဲ့ ကဒပ္ဖီ လိုလူသည္ပင္လ်င္ အႏုပညာခံစားမႈ ကိုယ္စီရွိၾကတတ္ၾကပါတယ္။ ဟစ္တလာဆိုရင္ ကမၻာေက်ာ္  စာေပႏိုဗယ္လ္ဆုရွင္ ရာဘင္ျဒာနတ္ တဂိုးကို တေလးတစားဖိတ္ၾကားဧည့္ခံဂုဏ္ျပဳတာမ်ိဳး၊ ပိုေပါ့ဆိုရင္ ၀တၳဳေတြေရးခဲ့တာမ်ိဳး၊ ကဒပ္ဖီက ကဗ်ာေရး။ အဲသလုိေတာ့ အႏုပညာခံစားမႈ အမ်ိဳးမ်ိဳး အသီးသီး ရွိခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က အႏုပညာခံစားမႈကို သူတို႔အတြက္ ခံစားခဲ့ၾကတာပါ။ နန္းေတာ္တမွ် အေဆာက္အဦးႀကီးေတြေဆာက္ၿပီး ရုပ္တုေတြ ပန္းၿခံေတြနဲ႔ သူတို႔ဖါသာ တသီးတသန္႔ ကန္႔ၿပီး လက္၀ါးႀကီးအုပ္ၿပီးခံစားၾကတဲ့ အတၱအႏုပညာခံစားမႈမ်ိဳးေလာက္ပဲ ရွိတတ္ၾကတဲ့သူေတြပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သူတို႔ဟာ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ မေလးနက္ခဲ့ၾကသူေတြျဖစ္ၾကရပါတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ က်ဥ္းခဲ့ၾကရပါတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ ေသးသိမ္နည္းပါးၾကသူေတြ ျဖစ္ရပါတယ္။

       သူဖုန္းစားကို အႏုပညာေျမာက္တဲ့ စာကေလးေရးၿပီး ကူညီခဲ့တဲ့ ကမၻာေက်ာ္ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဗန္ဂုိးကေတာ့ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ ႀကီးမားေလးနက္သူျဖစ္တာမို႔ သူကိုယ္တိုင္က အႏုပညာခံစားစိတ္ႀကီးသူျဖစ္လာတဲ့အျပင္ အဲဒီစိတ္အေပၚမူတည္တဲ့ အႏုပညာကိုယ္တိုင္ဖန္တီးသူ ျဖစ္လာရတာပါ။ ဗန္ဂိုးဟာ တကယ့္အႏုပညာေျမာက္လွတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြ ကမၻာႀကီးအတြက္ ထားခဲ့သူပါ။

       လူငယ္ဆိုတာလည္း လူသားေတြျဖစ္ၾကတာမို႔ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ ကိုယ္စိီရွိၾကတာ အမွန္ပါပဲ။ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နည္းသူနဲ႔ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ ၾကြယ္၀သူရယ္လို႔ ကြဲျပားသြားၾကတာပဲ ရွိတာပါ။
ဒီေနရာမွာ စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတဲ့အခ်က္ ရွိလာပါတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ကို ေလ့က်င့္ေမြးျမဴေပးလို႔ မရဘူးလားဆိုတဲ့စကားပါပဲ။ ဒီစကားေၾကာင့္ပဲ ဒီကေန႔ လူငယ္နဲ႔အႏုပညာခံစားမႈ ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ကုိ က်ေနာ္ ေခါင္းစဥ္တပ္ခဲ့တာပါ။

       ေျပာစရာတစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ လူေတြရဲ႕ဗီဇစိတ္ဓါတ္ဆိုတဲ့စကား။ ဒါကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမွာကေတာ့ ရွိပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္လည္း ဘယ္လိုပင္ ဗီဇစိတ္ရွိသည္ျဖစ္ပေစ အႏုပညာခံစားမႈစိတ္ကို တကယ္အသိရွိရွိ ေမြးျမဴေလ့က်င့္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္လူငယ္မဆို အနဳပညာခံစားမႈ ရင့္က်က္လာနိုင္ေစၿပီး လူေတြကို ကိုယ္ခ်င္းစာတဲ့စိတ္ ပိုၿပီး ရွိလာနိုင္ေစတာကလည္း အမွန္ပါပဲ။
က်ေနာ္တို႔ မၾကာခဏၾကားဖူးတဲ့ ေၾကးညီေနာင္ပံုျပင္လိုပါပဲ။ လူငယ္ေတြ ကိုယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ အႏုအရင့္အေပၚမူတည္ၿပီး အႏုပညာခံစားမႈ အနည္းအမ်ား ကြဲျပားလာၾကတာ အမွန္ပါပဲ။
ကဲ ဒီကေန႔ေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။

       ေနာက္တစ္ေန႔ၾကရင္ေတာ့ လူငယ္ေတြ ငယ္စဥ္ကတည္းက အနဳပညာခံစားမႈစိတ္ ဘယ္လိုရင့္သန္ထက္ျမက္ေအာင္လုပ္သင့္သလဲဆိုတာ ဆက္ၿပီးေဆြးေႏြးပါအုန္းမယ္။
က်ေနာ္တို႔ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ျပန္ဆံုၾကေသးတာေပါ့ဗ်ား.    ။