ပန္းခ်ီဆရာ ေအာင္ႏိုင္ေမာင္ႏွင့္ေတြ ့ဆံုျခင္း (အပိုင္း ၁)

.

မဇၩိမတီဗီကို ၾကည့္ရႈေနၾကတဲ့ ပရိသတ္မ်ား မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ။ အခုဆိုလို ့ရွိရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အႏုပညာရွင္နဲ ့စကားဝိုင္းအစီစဥ္ကို စတင္ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတပတ္ရဲ႕ ဖိတ္ၾကားထားတဲ့ အႏုပညာရွင္ကေတာ့ ကိုငွက္ၾကီး (ထူးအိမ္သင္)ရဲ ့ ပန္းခ်ီကားေတြနဲ ့ လူသိမ်ားတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာေအာင္ႏိုင္ေမာင္နဲ ့ေတြ ့ဆံုခန္းေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေအာင္ႏိုင္ေမာင္ရဲ႕ အေတြ ့အၾကံဳေတြ ပန္ခ်ီေလာကမွာ ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့အရာေတြကို ေတြ ့ဆံုေမးျမန္းသြားမွာျဖစ္ပါတယ္..။

ေမး ... ..ဆရာမဂၤလာပါခင္ဗ်ာ

ေျဖ.. ဟုတ္ မဂၤလာပါ

ေမး .. .. ပထမဦးဆံုးေမးခ်င္တာေလးကေတာ့ ဆရာ့အေနနဲ ့ ပန္းခ်ီေလာကထဲကို ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွာ စတင္၀င္ေရာက္ျဖစ္ခဲ ့တယ္ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ စတင္၀င္ေရာက္ျဖစ္ခဲ ့တယ္ဆိုတာေလးသိပါရေစ။

ေျဖ.. ကြ်န္ေတာ္ ပန္းခ်ီေလာကထဲေရာက္တာကေတာ့ ၁၉၈၈ အေရးအခင္းၿပီးခ်ိန္ေလာက္ေပါ့။ ပန္းခ်ီေက်ာင္းဆင္းတာကေတာ့ ၁၉၈၆မွာျပီးတာပါ မႏၱေလးေက်ာင္းကေနဆင္းတာ   ေက်ာင္းသားဘဝတည္းက  စိတ္ဝင္စားျပီး ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ ့ပဲ တက္လိုက္တယ္။ ေက်ာင္းဆင္းၿပီးလည္း ပန္ခ်ီပဲ ဆြဲျဖစ္ေတာ့တာ တသက္လံုး အဲဒီလိုပဲျဖစ္သြားတာ တျခားအလုပ္လည္း မလုပ္ဘူး။

ေမး ... ..ဆရာ့အေနနဲ ့ ပန္ခ်ီပညာထဲမွာ အမ်ိဳးအစားမ်ားစြာရွိတဲ့အထဲဲက ဘယ္လိုအမ်ိဳးအစားေတြ ဆြဲျဖစ္ပါသလဲ ခင္ဗ်ာ။

ေျဖ... ... ကြ်န္ေတာ္က အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းအေနနဲ႔ကေတာ့ အရင္က စာနယ္ဇင္း သရုပ္ေဖာ္ ပန္ခ်ီပံုေပါ့။ ၁၅ႏွစ္ေလာက္ေရးခဲ့တယ္။ ေရးရင္းနဲ ့ ပန္ခ်ီကားလည္းဆြဲ၊ ျပပြဲေတြလည္းလုပ္။ အစကေတာ့ သူမ်ားႀကိဳက္တာေတြ ေရးတာေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ကိုယ္ၾကိဳက္တာေလးေတြေျပာင္းေရးရမွန္း သိလာတယ္။ အဲဒီလိုနဲ ့ ကိုငွက္လို ကားေတြေရးျဖစ္လာတာေပါ့ေနာ္။

ေမး... လူေတြက ဆရာ့ကို ကိုငွက္ၾကီးရဲ႕ ပန္ခ်ီကားေတြနဲ႔ တြဲၿပီးသိၾကတယ္ေပါ့ေနာ္။ ဆရာ့အေနနဲ ့ ကိုငွက္ၾကီးရဲ႕ ပန္ခ်ီကားေတြကို ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္ကစဆြဲျဖစ္တာပါလဲ။ ဒီလိုဆြဲျဖစ္ဖို ့ ဘယ္အရာကမ်ား တြန္းအားေတြျဖစ္ေစခဲ့ပါသလဲ။

ေျဖ... ကိုငွက္ကေတာ့  ျပန္မွတ္ဖို ့ေတာင္မလြယ္ဘူး သူ႔''နာရီေပၚမွ မ်က္ရည္စက္မ်ား'' စီးရီးကို အၾကိဳက္ဆံုးပဲ ပန္းခ်ီကို၀ါသနာအရေရးတဲ့ အရြယ္ကတည္းက ႀကိဳက္ခဲ့တာ။ ေနာက္ရန္ကုန္မွာသူနဲ႔လည္းခင္သြားေတာ့ ပိုၾကိဳက္လာတယ္။

ေမး... ဟုတ္ကဲ့ပါ။ ေနာက္ထပ္ ကိုငွက္ၾကီးရဲ႕ပံုေတြဆြဲရင္း ေတြ ့ၾကံဳရတဲ့အျဖစ္အပ်က္ေလးေတြ ရွိရင္လည္းေျပာျပေပးပါဦး။

ေျဖ... ... အဲဒါကေတာ့ အမ်ားၾကီးပဲဗ် အမွန္က ကိုယ္ႀကိဳက္လို႔ေရးလိုက္တာ သူမ်ားက ပိုၾကိဳက္သြားတာေတြလည္းရွိတယ္ ကိုေရးတာက သူ႔ကိုဓါတ္ပံုလိုမေရးဘူး။ အဓိက လြမ္းေအာင္ပဲေရးတယ္။ သူ႔ကိုသတိရတဲ့စိတ္နဲ႔ေရးတယ္။ သူ႔အထဲကစိတ္ေတြကို လႊမ္းျပီးေတာ့ေရးတယ္။ သူ႔သီခ်င္းေလးေတြဖြင့္ၿပီးေတာ့ေရးတယ္။ သူ႔ရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြ ခႏၶာကိုယ္ေတြက အဓိကမက်ဘူး ..။

ေမး ... ကို ငွက္ၾကီးဟာ အရမ္းကိုေအာင္ျမင္တဲ့ ပညာရွင္တေယာက္ ဆိုေတာ့ကာ ခုခ်ိန္မွာ သူသာ သက္ရွိထင္ရွားရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဆရာ့အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ား ခံစားရမလဲ။

ေျဖ... ...အဲ့ဒါက်ေတာ့ ခုရွိေနေသးရင္ ဒီေလာက္ႀကိဳက္ခ်င္မွ ႀကိဳက္လိမ့္မယ္ အဲဒီလိုမ်ိဳးကလည္း ရွိေသးတယ္သိလား။ မေျပာတတ္ဘူး ပိုၾကိဳက္ခ်င္လည္း ႀကိဳက္လိမ့္မယ္ ခုဟာကေတာ့ သူ ့ကို မက္ေမာေနတာ သူက ရိုးရိုးသားသားနဲ ့ လုပ္ခဲ့တဲ့သူဆိုေတာ့ ...

ေမး... ဟုတ္ကဲ့ ဆရာနဲ႔ကိုငွက္က အရမ္းခင္မင္ခဲ့တယ္ဆိုေတာ့ အဲ ့ခ်ိန္က အမွတ္တရေလးေတြရွိရင္လဲေျပာျပေပးပါဦး။

ေျဖ... .... သူက သီခ်င္းေတြဖန္တီးမႈအား အရမ္းေကာင္းတယ္။ ဘယ္သူ ့မွ သူမယံုဘူး သူမ်ားသီခ်င္းေတြဆိုလဲ ပိုေကာင္းေအာင္ ဆိုႏိုင္ခဲ့တယ္ .. သူေျပာဖူးတယ္ သူ နည္းနည္းေၾကာက္တာ တေယာက္ပဲရွိတယ္။ ကိုစိုးလြင္လြင္ေပါ့ေနာ္။ သူ ့သူငယ္ခ်င္းပါပဲ။ သူအျမဲေျပာတာ..'' ဖိုးက်ားၾကီးတဲ့ သူ ့Mode ၾကီးကိုေတာ့ေၾကာက္တယ္တဲ့''...  အဲ့ဒီလိုမ်ိဳးေျပာဖို ့ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းတယ္ေလ။ ကိုငွက္အေနနဲ ့ .. ကြ်န္ေတာ္တို႔ကေတာ့ သူ ့ေလာက္မၾကိဳက္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူကေလးစားတယ္ .. ။ ကဗ်ာ ဆရာေတြဆိုလဲ သူအျမဲကူညီတယ္ .. စတိတ္ရိႈးတိုင္းလည္း သူမဆိုဘူး ..။ သူလိုက္ခ်င္ရင္ ပိုက္ဆံမရလည္း လိုက္ဆိုတယ္။

ေမး... ဟုတ္ကဲ့။ ေနာက္ထပ္ ဒီကိုငွက္ၾကီးပံုေတြအျပင္ ဘယ္လို ပန္းခ်ီမ်ိဳးေတြေကာ ဆြဲျဖစ္ပါသလဲ။

ေျဖ.. ...ဘယ္လိုဟာေတြဆြဲျဖစ္လဲဆိုေတာ့ စာေရးဆရာေတြ မ်ားေသာအားျဖင့္ကေတာ့ အဆိုေတာ္ေတြ ကိုေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္၊ သူဆံုးေတာ့ ေရးျဖစ္တယ္။ ေနာက္ကိုခင္ေမာင္တိုးဆံုးေတာ့ ေရးေပးျပီး သူ႔မိသားစုကို လွဴလိုက္တယ္၊ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့သူေတြေပါ့ေနာ္။ တခ်ဳိ႕ ကြ်န္ေတာ္မၾကိဳက္တဲ့သူေတြဆို လာအပ္ေတာင္ တခ်ဳိ႕က်ေရးလက္စ၊ တခ်ိဳ႕က်လံုးဝကို မေရးျဖစ္၊ မဆြဲျဖစ္ဘူး။ တကယ့္ဂရိတ္ေတြ သက္ရွိထင္ရွားေတြကို မႀကိဳက္ေတာ့ ေရးလို႔မရဘူး။ အဲ့လိုရွိတယ္သိလား။

ေမး .. ဟုတ္ကဲ့။ ေနာက္ဆရာ့အေနနဲ႔ ကိုငွက္ပံုေတြဆြဲရတဲ့ အခ်ိန္မွာျဖစ္ေပၚတဲ့ ခံစားခ်က္နဲ႔ တျခားပံုေတြဆြဲတဲ့အခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေပၚတဲ့ခံစားခ်က္ ဘာလိုမ်ားကြဲျပားျခားနားတယ္ဆိုတာ သိပါရေစ။

ေျဖ... ... သူ ့က်ေတာ့ သီခ်င္းေလးေတြဖြင့္ျပီး လြမ္းျပီးေရးတာပဲျပီးေတာ့ ဘယ္သူ ့အတြက္မွ မဟုတ္ဘဲ ကိုယ္ႀကိဳက္လို႔ကိုေရးတာ။ ျမန္လည္းျမန္တယ္။ ကိုယ့္ဖာသာကို အပန္းေျဖသလိုလည္းျဖစ္တယ္။ တျခားကားေတြက တခါတေလက်ျပသနာရွိတယ္။ တလမွာ တကားကိုေတာင္ မနည္းစိတ္ထည့္ေရးရတယ္။ သူ႔က်အျပင္သြားေနရင္းေတာင္ ေရးခ်င္ရင္ ေကာက္ေရးခ်လိုက္တာ   ေတြ႔တဲ့ဟာနဲ႔ကို ေကာက္ေရးခ်လိုက္တာ ..စိတ္ခံစားခ်က္က မတူဘူးလို႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။

ေမး.. ဆရာ့ အေနနဲ ့ဆြဲခ်င္လို ့ ဆြဲတဲ့ပန္ခ်ီကားနဲ႔ လာအပ္လို ့ဆြဲရတဲ့ပန္ခ်ီကား ဘာမ်ားကြာျခားပါသလဲခင္ဗ်ာ။

ေျဖ... ...ကြဲတာေပါ့ သူမ်ားလာအပ္တာက သူ ့မက္ေဆ့နဲ ့သူလာတာေလ ကိုက အငွားခံစားေပးရတာ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ဟာ အပ္တာဆိုရင္ေတာ့ ျပႆနာမရွိဘူးေလ ေနာက္တခ်ဳိ႕က ဓါတ္ပံုေပးျပီး ဓါတ္ပံုၾကီးအတိုင္း ေရးခိုင္းတာရွိတယ္..။ ဆရာႀကိဳက္သလို ေရးပါဆိုတာလည္းရွိတယ္။ အဲ့ႏွစ္ခုမွာေတာင္ မတူဘူး ခံစားခ်က္က..  ကိုယ္ႀကိဳက္တာေရးရေတာ့ေကာင္းတယ္။ သူမ်ားအပ္တာက် နည္းနည္းေတာ့ခက္တာေပါ့ေလ။ တခ်ိဳ ့ပံုေတြက် ၾကာသြားတာေပါ့ .. အဲ့ဒါက် အေရးၾကီးတာ အထဲက စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရာနဲ ့မလုပ္ခ်င္တာ။

ဒုတိယပိုင္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။