"ျမန္မာျပည္က ေဟာ့ေပါ့ခ်က္ရမယ္"

.

မၾကာေသးခင္ကကခ်င္ျပည္နယ္၊ ဝိုင္းေမာ္ၿမိဳ႕နယ္ဝါေရွာင္ေက်ာင္းတုိက္တြင္ ေတြ႔ရေသာေဒသတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဦးေဆာင္ လႈပ္ရွားသူဆရာေတာ္ ဦးဝိဇယ (ဓာတ္ပံု - ေကဇြန္ေႏြး/Myanmar Now)

ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ဝိုင္းေမာ္ၿမိဳ႕နယ္ ဝါေရွာင္ေက်ာင္းတုိက္မွ ဦးဝိဇယ သည္ သာသနာ့ေဘာင္ မေရာက္ခင္က ကခ်င္လက္နက္ကိုင္အဖဲြ႔  (KIA) တြင္ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာမည့္ သူတခ်ဳိ႕ႏွင့္ ရင္းႏွီးသူျဖစ္သည္။

ယခုအခါ ဆရာေတာ္သည္ ေဒသတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ဦးေဆာင္လႈပ္ရွားေနၿပီး KIA အပါအဝင္  အင္အားစုတခ်ဳိ႕ႏွင့္ တခါတရံေတြ႔ဆံုညိွႏိႈင္းလ်က္ရိွသည္။

ဝါေရွာင္ဆရာေတာ္ ဦးဝိဇယသီတင္းသံုးရာ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ကခ်င္၊ ရွမ္းနီေဒသခံတို႔သည္ ေဒသတြင္းဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ တုိက္ပြဲတို႔ေၾကာင့္ ေျမစာပင္ ျဖစ္ေနၾကရၿပီးအခ်င္းခ်င္းပဋိပကၡ မျဖစ္ေစရန္လည္း အမ်ားအျပားက ႀကဳိးပမ္းထိန္းသိမ္းေနၾကသည္။ ထိုအေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မၾကာေသးခင္က ဦးဝိဇယႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားသည္မ်ားထဲမွ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ကခ်င္နဲ႔ ရွမ္းနီလူမ်ဳိးစုေတြၾကား ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြ အတြင္းအဆင္မေျပမႈ ရိွခဲ့ေပမယ့္ ပဋိပကၡႀကီးမျဖစ္ေအာင္ ထိန္းထားႏိုင္တာ ဘာေၾကာင့္လို႔ထင္ပါသလဲ။

ရွမ္းေတြက ရိုးတယ္၊ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္လည္းမဝင္စားဘူး နားလည္းမလည္ဘူး၊ ကခ်င္ျပည္နယ္က ရွမ္းကိုေျပာတာေနာ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔က ေအးေအးေဆးေဆးပဲေနတယ္ေလ။ သူတို႔က"လယ္ရွိရင္ ရွမ္းရွိတယ္" ဆုိသလို လယ္လုပ္မယ္၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္မယ္၊ အဲဒီေလာက္ပဲရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔ို ျပႆနာႀကီးႀကီးမားမား မျဖစ္ဘူးေပါ့။

ရွမ္းနီေတြလည္းလက္နက္ကိုင္လာၾကေတာ့  KIAနဲ႔ ပစ္ခတ္၊ တိုက္ခုိက္ၾကတာေတြပိုျဖစ္လာႏိုင္ပါသလား။

ၿခံဳၿပီးေျပာရရင္ အပစ္ရပ္မွကိုရမွာ။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပင္မဟာ ရခုိင္ျပည္မဟုတ္ဘူး။ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရင္ ရခုိင္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရႏိုင္တယ္။ အခုေျပာတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုိတာက အပစ္ရပ္ရင္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေနၿပီ၊ က်န္တာကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသေဘာအရ သက္သက္ေပါ့ေနာ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ အပစ္ရပ္လိုက္တာနဲ႔ ရခုိင္အေရးကိစၥေတြမွာ တုိင္းရင္းသားအားလံုးပါလာမယ္ေလ။ ညီညြတ္သြားမယ္။ ဒီဘက္မွာလည္းေျမာက္ပိုင္းအဖြဲ႔ထဲမွာ ‘ဝ’ အဖြဲ႔နဲ႔ KIA သြားေပါင္းတယ္ဆုိေပမဲ့လည္း ‘ဝ’ ဆုိတာကလည္း သူူတို႔ဘာသူတို႔ သူတုိ႔ခံယူခ်က္နဲ႔ ေနတာေလ။ ျမန္မာျပည္ႀကီးကို ၿခံဳၿပီးၾကည့္တဲ့အေနအထားနဲ႔ ရပ္တည္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ကခ်င္ျပည္က်ေတာ့ KIA တုိ႔၊ ရွမ္းနီတို႔ဆုိတာက ျမန္မာျပည္တစ္ျပည္လံုးကို ၿခံဳလႊမ္းၿပီးေတာ့ ခံစားၿပီးေတာ့ လုပ္ေနၾကတာ၊ အဲဒါေလးကြာတယ္။ အပစ္ရပ္မွ ျပႆနာထပ္မႀကီးထြားမွာ၊ အခ်င္းခ်င္းထဲမွာလည္း ျပႆနာကိုလွည့္ပတ္ၿပီး ရွာေနတဲ့သူေတြအတြက္ အခ်ိန္အမ်ားႀကီးရသြားမယ္။ အခုကတပ္မေတာ္နဲ႔ KIA နဲ႔မွာတစ္ဘက္က ျမင္တာ KIA လက္မွတ္မထုိးဘူးေပါ့။ ျပည္သူေတြကျမင္တာလည္း တစ္မ်ဳိးေပါ့၊ ဘာေၾကာင့္ လက္မွတ္မထိုးသလဲ၊ ဟိုဘက္ကလည္း အပစ္ရပ္ပါဆုိတာကို ဘာေၾကာင့္မို႔လို႔ မရပ္ေပးႏိုင္တာလဲေပါ့။

ရွမ္းနီေတြ ျပည္သူ႔စစ္ဖြဲ႔ၿပီး လက္နက္ကိုင္လာၾကတာ ေနာက္ကြယ္က ပေယာဂေတြပါတယ္လို႔ တခ်ဳိ႕ကယူဆတာကိုေရာ ဘယ္လို သံုးသပ္ခ်င္ပါသလဲ။

ျမန္မာျပည္မွာလူေတြကို လက္နက္ေပးႏိုင္တာ ဘယ္သူရွိလို႔လဲ၊ ကုိယ့္ဟာကိုယ္ ေတြးၾကည့္လို႔ရပါတယ္။ ျပည္သူ႔စစ္ေတြက ေသနတ္ကိုင္ရတဲ့အေၾကာင္းရင္းကလည္း သူတုိ႔ကို မွားတယ္လို႔ေျပာလို႔မရဘူး။ သူတို႔ ရင္ကြဲမတတ္ ခံစားထားရတာ။ အသံုးခ်ခံရတာက တစ္က႑။ ခံစားခ်က္ရွိတဲ့သူကို အျမတ္ထုတ္၊  အသံုးခ်တဲ့သူေတြက ျမန္မာျပည္မွာေပါမွ ေပါပဲေလ။ သူတုိ႔ခံစားခ်က္ကဘာလဲ၊ KIA က ငါတုိ႔ကို အခြန္ေဆာင္ခုိင္းတယ္၊ (တပ္သားသစ္) စုေဆာင္းတယ္၊ မတရားလုပ္တယ္၊ ဒီခံစားခ်က္နဲ႔တစ္ခုနဲ႔ တည္လိုက္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္တဲ့သူေတြ၊ အာဏာတပ္မက္တဲ့သူေတြ ခဏေလးတည္ေပးလိုက္ေတာ့ ျပည္သူ႔စစ္ေတြေပၚလာတယ္ဆုိတာ သူတုိ႔ေျပာတာမွန္တယ္။ အရင္တုန္းက ဒီလိုလက္နက္မကိုင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ခံလိုက္ရတယ္ေပါ့၊ ႏွစ္ေပါင္းေလးငါးဆယ္၊ နည္းနည္းေနာေနာ မဟုတ္ဘူး။ ေသသြား၊ ဆံုးသြားတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိတာ။ ရွိေတာ့ လက္နက္ပံ့ပိုးေပးတယ္ဆိုတာက သူတုိ႔ပိုအားရွိတာေပါ့။

ဆရာေတာ္နဲ႔ KIA ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းတခ်ဳိ႕ေတြ႔ေတာ့ သူတို႔ကရွမ္းနီေတြရဲ႕ အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာေတြလုပ္ေဆာင္ေပးမယ္လို႔ ေျပာပါသလဲ။

ကရင္ေတြ KNU ေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကာလျပန္ဝင္လာတဲ့အခါမွာ ကရင္ျပည္သူလူထုနဲ႔ ေတြ႔ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ျပည္သူေတြအေပၚမွာ မွားသြားမိပါတယ္၊ အဲဒီမွားတာေတြကို ခြင့္လႊတ္ေပးပါဆုိၿပီးလုပ္တယ္။ အဲဒီလိုပဲတြန္းတုိက္မိသြားတယ္ဆုိရင္ ဘာေၾကာင့္တုိက္မိသြားတာလဲဆုိတာကို ျပန္လာေျပာဖို႔လိုမယ္ဆုိေတာ့ "ေကာင္းၿပီ … ဒါဆုိကြ်န္ေတာ္တို႔ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ" ဆုိၿပီးေမးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပည္သူ႔စစ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လည္းသူတုိ႔ကရွင္းျပတယ္။ သူတုိ႔ကဒါကိုေသခ်ာကိုနားေထာင္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ထဲကေကာ္မတီဝင္ကလည္း ဒါကိုေျပာပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရွမ္းနဲ႔ ကခ်င္က တကယ့္္ညီအစ္ကိုလုိ ေနလာတဲ့အေၾကာင္း၊ အခုမွ ဒီလိုျဖစ္တယ္၊ ကြြြ်န္ေတာ္တို႔ လယ္လုပ္တာေတာင္မွ ရွမ္းေတြဆီကသင္ခဲ့ရတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကခ်င္ေတြကအရမ္းေဒါသႀကီးတယ္တဲ့၊ အဲဒါေၾကာင့္ ရွမ္းေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကိုမ်ားမ်ားသိဖို႔လုပ္ရဦးမယ္တဲ့။ ဒီလိုေတြ႔ဆံုေပးၿပီး ေျပာမွလည္း အထက္ကသိတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ဘုန္းဘုန္းသူတုိ႔ကိုုေျပာခဲ့တယ္၊ ဝန္းသုိဆရာေတာ္ႀကီးကိုသြားဦးတုိက္ဖို႔ေပါ့။ တာေလာႀကီးေက်ာင္းကိုပစ္ထားတဲ့အတြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးက သူတို႔ကို စိတ္ဆုိးေနတယ္။ သူတုိ႔ကလည္းေျပာပါတယ္၊ အဲဒါကိုလည္းအေရးယူၿပီးၿပီေပါ့။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြကိုလည္းတြန္းသြား၊ တုိက္သြားမိတာအတြက္ ေမတၱာနဲ႔ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးဖို႔ကို ခ်စ္ၾကည္ေရး မေနာပြဲတစ္ပြဲလုပ္ဖို႔ေျပာထားတယ္၊ ဒါလည္းသူတုိ႔လက္ခံတယ္၊ ေသခ်ာမွတ္ထားတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ (တပ္သားသစ္) စုေဆာင္းေရးနဲ႔ မုိင္းေထာင္တဲ့ကိစၥကိုမလုပ္ဖို႔၊ ရွမ္းေတြအဖမ္းခံရတဲ့အခါ ျပန္လႊတ္ေပးဖို႔ေျပာေပးေနတာပဲ။ အခုဆုိအေယာက္ ၅ဝဝန္းက်င္ေလာက္ေတာင္ရွိၿပီ။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ကလည္းဘုန္းဘုန္းကိုေၾကာက္လို႔လႊတ္ေပးတာမဟုတ္ဘူး၊သူတို႔ကအရင္ကတည္းကအႏုပညာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့တဲ့မိတ္ေဆြေတြျဖစ္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္းတို႔ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္လုပ္လား၊ မလုပ္လားသူတုိ႔သိတယ္ေလ။ သူတုိ႔ကိုယ္တုိင္လည္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္ေတာ့ သူတုိ႔လည္း ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ ရွမ္းနီေတြဘက္ကလည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာခံလာခဲ့ရတယ္ဆုိေတာ့ ခ်က္ျခင္းႀကီးမယံုရဲေသးတာျဖစ္ေနတာေပါ့။

တည္ၿငိမ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္  ႏွစ္ဖက္အဖြဲ႔အစည္းကိုဘာမ်ားမိန္႔ၾကားခ်င္ပါသလဲ။

ရွမ္းေတြဘက္ကလည္းခံစားခဲ့ရတာေတာ့ မွန္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ခံစားသူအႀကိဳက္သြားေနရင္ေတာ့ မၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္ဘူးေလ။  KIA ကုိအျမစ္ျပတ္တုိက္လို႔ေရာ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားမွာလား။ရွမ္းေတြကလည္း  ျပည္သူ႔စစ္လိုမ်ဳိးေပါ့ လက္နက္ကိုင္ၿပီးကာကြယ္ေရးနဲ႔ ကလဲ့စားေခ်ေရးနဲ႔ မကြဲျပားျပန္ဘူးဆုိရင္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းပါ့မလား။ ကခ်င္ဒုကၡသည္စခန္းမွာရွိတဲ့ ကခ်င္ကေလးအမ်ားႀကီးဟာတခ်ိန္က်ရင္ ကခ်င္စစ္သားမျဖစ္ဘူးလို႔ေျပာႏိုင္သလား။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲေမြးလာတဲ့ ရွမ္းကေလးေတြအမ်ားႀကီးကလည္း ကခ်င္မုန္းတီးေရးအား ပိုမႀကီးလာႏိုင္ဘူးလား၊ အဲဒါကိုစဥ္းစားရမွာ။ စည္းလံုးျခင္းသည္ အင္အားဆုိရင္ မစည္းလံုးျခင္းသည္ ဆံုးရံႈး၊ ပ်က္စီးျခင္းတရားပဲျဖစ္တာေပါ့။ႏွစ္ဘက္မ်ားမ်ားေတြ႔ဆံုရမယ္။ စကားမ်ားမ်ားေျပာရမယ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္ရဲ႕အလွကရွမ္းနဲ႔ ကခ်င္ေတြရဲ႕လက္ထဲမွာပဲရွိတယ္။ ညီညြတ္ၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကခ်င္ျပည္နယ္ၿငိမ္းခ်မ္းလိမ့္မယ္။

ျဖည့္စြက္မိန္႔ၾကားခ်င္တာမ်ားရွိပါေသးလား။

ျမန္မာျပည္ၾကီးကေပါက္ကဲြေတာ့မယ့္ ဗံုးတစ္လံုးျဖစ္ေနတယ္။ စစ္တပ္ကလည္းစစ္တပ္အတြက္ပဲ မၾကည့္ပါနဲ႔၊ တိုင္းျပည္နဲ႔ျပည္သူကိုၾကည့္ေသာ စစ္တပ္ျဖစ္ရမယ္။  အစိုးရကလည္း အစိုးရအတြက္ပဲ မၾကည့္ပါနဲ႔၊ ျပည္သူႏွင့္အတူဆိုတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ျပည္သူ႕နဲ႔အတူဝင္စားေပးမွရမယ္။ ျငိမ္းခ်မ္းေရး စကားဝိုင္းေတြကို ပခုကၠဴမွာလုပ္တယ္၊ ကခ်င္မွာလည္းလုပ္လို႔ရတယ္။ အဲ့ဒါေတြက လံုးဝေကာင္းမယ္၊ လံုးဝအေျဖေပၚလိမ့္မယ္။ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတြကလည္း တိုင္းရင္းသားတစ္ခုတည္းအတြက္ မၾကည့္ပါနဲ႔၊ သူမ်ားကို လူမ်ိဳးၾကီးဝါဒလို႔ေျပာရင္ တိုင္းရင္းသားေတြကလည္း လူမ်ိဳးစြဲဝါဒမရွိဖို႔လိုမယ္။ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြကလည္း ဘာသာေရးအတြက္ပဲ မၾကည့္ပါနဲ႔၊ ဘာသာေရးဆိုတာ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ေနရမယ့္ ကိစၥျဖစ္တယ္၊ အရိုင္းစိတ္ေတြကို ဘာသာေရးမ်က္ႏွာဖံုးမစြပ္ပါနဲ႔၊ ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာဆိုျပီး သြားမယ္ဆိုရင္လည္း မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ျပည္သူေတြကလည္း ျပည္သူအတြက္ပဲမၾကည့္ပါနဲ႔၊ အစိုးရဘာလိုေနလဲ၊ ျပည္သူေတြက ဝုိင္းဝန္းျပီးကူညီေပးမွ ရမွာ။ အဲ့ဒီေတာ့ျမန္မာျပည္ကေဟာ့ ေပါ့ခ်က္ရမယ္။ ေဟာ့ေပါ့ဘာေၾကာင့္ေကာင္းတာလဲ၊ အစံုပါတယ္ေလ။ ေဟာ့ေပါ့မခ်က္ခင္ ပိန္းဥ၊ မံုညွင္း၊ ၾကက္သားဆိုျပီးရွိမယ္။ အဲ့ဒါကိုပိန္းဥကလည္း ပိန္းဥမာန၊ မုန္ညွင္းကလည္း မုန္ညွင္းမာန ၾကက္သားကလည္း မင္းတို႔ကေတာင္ဒီေလာက္မာနၾကီး ေသးရင္ကြာငါကလည္း မာနၾကီးတယ္ကြာ ျဖစ္ေနတာ မဟုတ္လား။  ေကာင္းတာေတြ၊ မွန္တာေတြလုပ္တဲ့ေနရာမွာ ကိုယ့္ဘက္ကပဲ မွန္ေနေကာင္းေနရံုနဲ႔ အားလံုးေကာင္းႏုိင္၊ မွန္ႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ မေကာင္းႏိုင္တဲ့ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္က လူေတြကိုလည္း သည္းခံၿပီးလက္တြဲႏိုင္ရမယ္။ အခုကကိုယ့္အတၱ နာတာရွည္ေရာဂါစြဲကပ္ေနတာ။ ေဟာ့ေပါ့ ခ်က္ဖို႔လိုပါမယ္။ ။