လူငယ္နဲ႔စကားေျပအေရးအသား အမွားျပႆနာ

.

 

စကားေျပအေရးအသားဆိုတာ တျခားပညာရပ္နယ္ပယ္အသီးသီးလိုပါပဲ။ အစဥ္အၿမဲထိေတြ႔ေနမွသာ တစ္စတစ္ ပိုမိုတိုးတက္ေကာင္းမြန္လာမွာျဖစ္ၿပီး သိထားသမွ် ကၽြမ္းက်င္ထားသမွ်ကုိလည္း ပိုမိုစြဲၿမဲမွတ္သားမိေနမွာပါပဲ။

မနက္က ၿမိဳ႕ျပင္ဘက္လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေရႀကီးလို႔ေရေအာက္ေရာက္ရတဲ့စပါးခင္းေတြ ေရအနည္းငယ္ျပန္က်သြားတာလွမ္းၾကည့္ရင္း ဒီစပါးေတြ ရွင္မွရွင္ပါအုန္းမလားလို႔ေမးေတာ့ ေဘးမွာရပ္ေနတဲ့ လယ္သမားႀကီးကေျပာပါတယ္။ ဘယ္ရွင္ပါေတာ့မလည္းဗ်ာ စပါးအသက္ ခုႏွစ္ရက္ဆုိထားတာပဲ ေရႀကီးတာ ဆယ္ရက္ေက်ာ္ၿပီေလတဲ့။ စကားေျပအေရးအသားကိစၥကလည္း ဒီလိုပါပဲ။ စကားေျပေရးတဲ့အက်င့္ မရွိေတာ့ပဲရပ္ထားလိုက္ရင္ စာေရးတတ္တဲ့ပညာရပ္ဟာလည္း ေမ့သြားတတ္တာ ဓမၼတာပါပဲ။

မေန႔တုန္းကပဲ မီဒီယာနယ္ပယ္က လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ စကားေျပအေရးအသား မွားၿပီးေရးထားတာေတြ႕လို႔ အႀကံျပဳခဲ့ပါေသးတယ္။ တစ္ဦးကေတာ့ သူ႔ေနာက္က တျခားလူတစ္ေယာက္က တေကာက္ေကာက္လိုက္လာၿပီး ထိကပါးရိကပါး ေျပာဆိုေႏွာက္ယွက္တာကုိေရးတင္ထားတာပါ။ “သူ႔အေနာက္က တေကာက္ေကာက္လိုက္လာေနတယ္”လုိ႔ေရးပါတယ္။ သူဟာ “ေနာက္” နဲ႔ “အေနာက္” ၊ “ေရွ႕နဲ႔အေရွ႕” စကားလံုးမတူဘူးဆိုတာကို မသိဘူး။ “ေနာက္” နဲ႔ “အေနာက္” ကိုလည္း ကြဲကြဲျပားျပားနားမလည္ဘူး။ သူ႔ေနာက္က တေကာက္ေကာက္လိုက္လာ ဆုိၿပီးေရးရမယ့္အစား သူ႔အေနာက္က လို႔ပဲေရးပါတယ္။ ဒါက သတိမမူမိလို႔မွားတဲ့အမွားမဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔အေနာက္က လို႔ ေရးတာဟာ ။ အမွန္ျဖစ္တယ္လို႔ကို အမွားကို အမွန္ထင္ေနလို႔ သူဒီလိုေရးတာပါ။ ဒါကေတာ့ စာမ်ားမ်ားမဖတ္တဲ့အားနည္းခ်က္၊ ဖတ္ျပန္ရင္လည္း အေလးအနက္ထားဖတ္တဲ့အက်င့္အားနည္းလို႔ ျဖစ္ရတဲ့အမွားပါ။

ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ မေန႔တုန္းက က်ေနာ္တို႔ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတဲ့ နာမ၀ိေသသနအထားမွားတဲ့ကိစၥပါ။ ဒီိလိုအမွားမ်ိဳးဟာ ေန႔တိိုင္းျမင္ေန ဖတ္ေနၾကရတဲ့အမွားမ်ိဳးေတြပါပဲ။

ခက္တာက အမွားကို အမွန္ျဖစ္တယ္လုိ႔အေသမွတ္ထားရေလာက္ေအာင္ မွားေနတာမ်ိဳးက ျပင္ရခက္မယ္ထင္ပါတယ္။ ပုဒ္ထားအမွားေတြကေတာ့ ေျပာျပတဲ့သူရွိရင္ ဒါမွမဟုတ္ ေရးတဲ့သူကုိယ္တိုင္က မွားမွန္းသိရင္ ျပင္လို႔လြယ္ပါတယ္။

ကဲ ဒီကေန႔ က်ေနာ္တို႔ “အေလးေပး၀ါက်” ဆိုတဲ့အေၾကာင္းအရာကို က်ေနာ္တို႔သြားၾကရေအာင္ပါ။

စကားေျပေရးၾကတဲ့အခါ စကားေျပထဲမွာပါတဲ့ ၀ါက်ထဲမွာပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာအရာအားလံုးဟာ အားလံုးအေရးပါေနၾကတာခ်ည္းပဲ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕အေၾကာင္းအရာက အျခားအေၾကာင္းအရာထက္ပိုၿပီထင္ရွားေနတာ ရွိေနရုိးထံုးစံပါပဲ။ ဆိုလိုတာက စာေရးသူတစ္ေယာက္ဟာ သူေရးတဲ့၀ါက်ထဲမွာ စာဖတ္သူ အေလးအနက္ထားရေလေအာင္ အေလးေပး ဦးစားေပးၿပီးေရးတဲ့အေၾကာင္းအရာနဲ႔ သိတ္ၿပီး အေလးအနက္ထားဖတ္ဖို႔မလိုတဲ့အေၾကာင္းအရာရယ္လို႔ ကြဲျပားေအာင္ေရးေလ့ရွိပါတယ္။ စာဖတ္သူကုိ သတိျပဳမိသြားေအာင္ ၀ါက်ထဲမွာပါတဲ့တျခားအေၾကာင္းအရာေတြထက္ ပိုၿပီးအထင္အရွားျဖစ္ေနတဲ့အေၾကာင္းအရာျဖစ္လာရေလေအာင္ ေရးတတ္ၾကပါတယ္။

စာေရးသူေတြဟာ အေလးေပးမႈထင္ရွားေအာင္ ေရးနည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို အသံုးျပဳေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ ေရးနည္းေရးဟန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးအသံုးျပဳတယ္ဆိုရာမွာ ၀ါက်ဖြဲ႔ထံုး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းနဲ႔အညီ အသံုးျပဳၾကရပါတယ္။ ဒီလို စကားအက်ယ္ေျပာေနေတာ့ နားရႈပ္သလိုျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ေအာက္မွာ ဥပမာေပး ရွင္းျပတာကုိဆက္ဖတ္လိုက္ရင္ေတာ့ အေလးေပး၀ါက်ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာ ရွင္းသြားပါလိမ့္မယ္။

ဒီေနရာမွာ ဆရာႀကီးေမာင္ခင္မင္ရဲ႕ ရွင္းလင္းဖြင့္ဆိုခ်က္ကုိ ကိုးကားပါမယ္။

“ေခြးသည္ ကေလးကိုကိုက္သည္…”ဆိုတဲ့စာေၾကာင္းဟာ ကတၱား၊ ကံ၊ ႀကိယာ ဖြဲ႔ရုိးေရးရိုးထံုစံျဖစ္ေပမယ့္လည္း ေခြးအကိုက္ခံရတဲ့ကေလးကို ဦးစားေပးအေလးထားေရးခ်င္တဲ့့အခါ ကေလးကို ေခြးကိုက္သည္လို႔ ကံ၊ ကတၱား၊ ႀကိယာ ပံုစံေျပာင္းၿပီးေရးလိုက္တာမ်ိဳးဟာ စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတာေတြ႕ၾကရမွာပါ။ ဒီလိုပံုစံေျပာင္းေရးတဲ့အခါ ၀ါက်ဖြဲ႔ထံုးနဲ႔လည္း ညီေအာင္ေျပာင္းေရးတာျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ထပ္ဥပမာ။ “ဆရာ မေန႔က လာသည္” ဆိုတဲ့၀ါက်မွာ ကတၱား၊ အခ်ိန္ျပ၊ ႀကိယာ ဆိုတဲ့ပံုစံနဲ႔ေရးထားတာကုိ ဆရာလာတဲ့အခ်ိန္ကို ဦးစားေပးအေလးေပးသိေစလိုတဲ့အခါ “မေန႔က ဆရာလာသည္”လုိ႔ အခ်ိန္ျပ၊ ကတၱား၊ ႀကိယာပံုစံ ေျပာင္းၿပီးေရးတာမ်ိဳးဟာ အေလးေပး၀ါက်ေရးနည္းတစ္ခုပါပဲ။

က်ေနာ္တို႔ဟာ ကိုယ္အေလးေပးလိုတဲ့အေၾကာင္းအရာကို အဲသလိုပဲ နည္းမ်ိဳးစံုအသံုးျပဳၿပီးေရးၾကရတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သတ္မွတ္ခ်က္က ၀ါက်ဖြဲ႔ထံုးနဲ႔အညီ ေရးဖို႔လိုတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ပါပဲ။ ကိုယ္ထင္သလိုေျပာင္းလဲေရးလို႔ေတာ့မျဖစ္ပါဘူး။ ကိုယ္ထင္သလိုေရးရင္ တနည္းအားျဖင့္ ၀ါက်ဖြဲ႔ထံုးနဲ႔ညီေအာင္မေရးရင္ေတာ့ ကိုယ္အေလးေပးလိုတဲ့အေၾကာင္းအရာဟာ ပုိမိုမထင္ရွားေစတဲ့အျပင္ ၀ါက်ရဲ႕အဓိပၸါယ္ပါ ပ်က္သြားေစမွာအမွန္ပါပဲ။

က်ေနာ္တို႔ဟာ စကားေျပေရးတဲ့အခါ တကယ္ပဲ အေလးအေပါ့မတူတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ေရးၾကရတာပါပဲ။ ဘယ္ဟာအဓိက ဘယ္ဟာသာမည ကြဲေအာင္ေရးၿပီးေျပာၾကရတာပါပဲ။ အခု ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ အေလးေပး၀ါက်ေရးနည္းေတြကုိ မ်ားမ်ားကၽြမ္းက်င္ေလေလ က်ေနာ္တို႔ေရးတဲ့၀ါက်ေတြကို စာဖတ္သူေတြက ပိုမိုနားလည္ခံစားႏိုင္ေစမွာပါ။

ေအာက္ပါ ၀ါက်ေလးခုကို အေလးအနက္ထား ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။

၁။ သန္မာလြန္းေသာ အလုပ္သမားသည္ ကားဘီးကိုမ၏။

၂။ ကားဘီးကိုမေနေသာ အလုပ္သမားသည္ သန္မာလြန္း၏။

၃။ မက်က္တက်က္ေၾကာ္ထားေသာ ၾကက္ဥသည္ အလြန္စားေကာင္း၏။

၄။ အလြန္စားေကာင္းေသာၾကက္ဥသည္ မက်က္တက်က္ေၾကာ္ထား၏။

ဒီစာေၾကာင္းေလးခုရဲ႕ထူးျခားခ်က္ေတြကုိ သတိျပဳမိပါရဲ႕လား။ ကုိယ္အေလးေပးလိုတဲ့အရာကိုေရွ႕ကထားေျပာေရးတဲ့နည္းကုိ အသံုးျပဳထားတာေတြ႕ၾကရမွာပါ။

၀ါက်ဖြဲ႔ထံုးမွာ ဘယ္၀ါက်မဆို ႀကိယာျဖင့္သာ အဆံုးသတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ စာဖတ္သူဟာ အဆံုးသတ္ႀကိယာကိုဖတ္လို္က္ၿပီးကာမွပဲ ၿပီးျပည့္စုံေအာင္နားလည္ရၿပီး အဲဒီအဆံုးသတ္စကားလံုးကိုပဲ ၀ါက်ထဲမွာပါရွိတဲ့ အျခားအေၾကာင္းအရာေတြထက္ပိုၿပီး အေလးအနက္ထား ခံစားနားလည္သြားၾကရတာပါပဲ။ ဒီေတာ့ အေျဖတစ္ခုထြက္လာပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဟာ အေလးေပးခ်င္တဲ့အရာကို၀ါက်ရဲ႕ေနာက္ဆံုးမွာထားၿပီးေရးၾကရမယ္ဆိုတဲ့အခ်က္နဲ႔ ႀကိယာပုဒ္စုအေနနဲ႔သာ ၀ါက်အဆံုးသတ္ရမယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ ကုိယ္အေလးမထားေစခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းရာကိုၾကေတာ့ နာမ၀ိေသသနပုဒ္စုအေနနဲ႔ ေရးၾကရမယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ပါပဲ။ အထက္မွာေဖၚျပထားတဲ့ ၀ါက်ေလးခုကုိ ျပန္လည္ဖတ္ရႈဆင္ျခင္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။

ကဲ ဒီေနရာမွာပဲ ဒီကေန႔ ခဏနားၾကရပါမယ္။ မနက္ျဖန္ၾကေတာ့မွ ဒီစာမ်က္ႏွာမွာ ျပန္ဆံုၾကတာေပါ့။

လူငယ္မ်ား စကားေျပအေရးအသား မွန္ကန္ၾကြယ္၀ လွပႏိုင္ၾကပါေစ။