လူငယ္နဲ႔ ကဗ်ာ ( ၅ )

.

မေန႔တုန္းက ျမန္မာကဗ်ာသမိုင္းမွာ အထင္ကရျဖစ္ခဲ့တဲ့ မ်က္လွည့္ဆရာႀကီးရဲ႕မယား ကဗ်ာကို တင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ျမန္မာကဗ်ာေရစီးေၾကာင္း အေၾကာင္းေျပာရင္းက စိတ္အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ရေလေအာင္ တမင္ ၾကားေဖါက္ၿပီး ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ စစ္အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရးစိတ္ဓါတ္ကို ေဖၚျပရာေရာက္တဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို တင္ေပးလိုက္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒီကေန႔ေတာ့ ျမန္မာကဗ်ာေရစီးေၾကာင္းအတြင္းက သူ႔ေခတ္နဲ႔သူ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာတခ်ိဳ႕ရဲ႕ အတတ္ပညာကိစၥ၊ အေၾကာင္းအရာတခ်ိဳ႕အေၾကာင္း မိတ္ဆက္သြားဖို႔ရွိပါတယ္။

ကဗ်ာဆိုတာက စာေပရဲ႕အညြန္႔အဖူးသေဘာျဖစ္တာမို႔ ခက္ခဲနက္နဲတဲ့ သေဘာရွိတာမို႔ “ပညာရွိတို႔ရဲ႕ပစၥည္း”လို႔ေတာင္မွ တင္စားခဲ့ၾကပါတယ္။ “က၀ိပစၥည္း”လို႔ ေခၚခဲ့ၾကတာပါ။ တကယ္ေတာ့ စာေပဆိုတာကေတာ့ ဟိုေခတ္ သက္ဦးဆံပိုင္ပေဒသရာဇ္ေခတ္မွာေတာ့ လက္လုပ္လက္စား ဆင္းရဲသား နန္းေတာ္ျပင္ပက ျပည္သူေတြ လက္လွမ္းမမီခဲ့ၾကပါဘူး။ နန္းတြင္းက ပညာရွိမ်ားအတြက္သာ ျဖစ္တည္ခဲ့တဲ့စာေပအျဖစ္သာ တည္ရွိခဲ့တာမို႔ စာဆိုပညာရွင္ဆိုတာကလည္း မွဴးမတ္ပညာရွိ၊ ရဟန္းပညာရွိမ်ားသာ ေရးတတ္ဖတ္တတ္တဲ့သေဘာ ရွိခဲ့ပါတယ္။ စာေပဟာ နန္းေတာ္ပရ၀ဏ္၀န္းက်င္တ၀ိုက္မွာသာ ထြန္းကားခဲ့တဲ့သေဘာပါပဲ။ နန္းေတာ္ျပင္ပ ဆင္းရဲသားမိလကၡဴလို တိုင္းသူျပည္သားေတြထဲက စာေပပညာရွိ ရဟန္းပညာရွိဆိုတာ မရွိမဟုတ္  ရွိေတာ့ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေရအတြက္ အင္မတန္နည္းပါးခဲ့ပါတယ္။ တစ္ေခတ္လံုးမွာမွ တစ္ေယာက္ေလာက္ပဲ ထင္ရွားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ဦးနဲ႔ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ျမန္မာ့ပေဒသရာဇ္ေခတ္ေႏွာင္းပိုင္းမွာၾကေတာ့ နန္းေတာ္ျပင္ပ ရဟန္းစာဆို လူပုဂၢိဳလ္စာဆိုေတြ အမ်ားအျပား ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ ကိုလိုနီေခတ္နဲ႔ မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာေတာ့ စာေပပညာရွင္ ကဗ်ာစာဆုိေတြ မိုးဦးက်ေပါက္လာတဲ့မိႈေတြလို မ်ားျပားလာခဲ့တာ အားလံုးအသိပါပဲ။ ဒါဟာ ေကာင္းတဲ့လကၡဏာတစ္ရပ္ပါပဲ။

ကဲ ဒါဆိုရင္ ဒီေဆာင္းပါးအစက နိဒါန္းပ်ိဳးခဲ့တာျပန္ဆက္ရရင္ ေခတ္တိုင္းေခတ္တိုင္း ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ကဗ်ာေတြဟာ တေခတ္နဲ႔တေခတ္ ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားမတူၾကပါဘူး။ ကဗ်ာပညာရွင္ေတြဟာ ကဗ်ာပုံသ႑ာန္အသစ္ေတြကို ကိုယ္စြမ္းရင္စြမ္းသေလာက္ အသစ္အသစ္ တီထြင္စမ္းသပ္ စပ္ဆိုလာခဲ့ၾကတာေတြ႕ရပါတယ္။ ေရွ႕ကစပ္ဆိုေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ကဗ်ာပံုသ႑ာန္ကိုပဲ ႏို႔သက္ခံစို႔ၿပီး လက္ခံလိုက္နာစပ္ဆိုၾကတာရွိသလို ကိုယ့္လက္ထက္ၾကကာမွ ကိုယ္ေရးခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာနဲ႔ လိုက္ဖက္မယ့္ကဗ်ာပံုသ႑ာန္သစ္ကို တီထြင္စပ္ဆိုလာခဲ့ၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

အနီးစပ္ဆံုးနဲ႔ နားလည္လြယ္ေစမယ့္ ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားတခ်ိဳ႕ကိုေျပာရရင္ ပေဒသရာဇ္ေခတ္တုန္းက တိုင္းျပည္ၿမိဳ႕ျပထူေထာင္ရာမွာ လက္နက္လူသူအင္အားျဖည့္တင္းမႈကို ဦးစားေပးၾကရပါတယ္။ စစ္ေသြးစစ္မာန္တက္ၾကြေအာင္ လုပ္ၾကရပါတယ္။ အဲဒီအခါ ဘုရင္ကအစ စစ္သည္ေနာက္ပါအားလံုး စိတ္ဓါတ္တက္ၾကြမႈကို အားမာန္ေဖၚျပမႈအတြက္ နည္းလမ္းရွာၾကတဲ့အခါ စစ္သည္စစ္သားေတြ တစုတေ၀းတည္း သံၿပိဳင္သီဆိုဟစ္ေၾကြးလို႔ရတဲ့ “ကာခ်င္း” ဆိုတဲ့ကဗ်ာအမ်ိဳးအစား ေပၚေပါက္လာရပါတယ္။ တခါတေလ ဘုရင္ကိုယ္တိုင္ ေရွ႕ကထြက္ သူကိုယ္တိုင္ေရးစပ္ သူကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ၿပီး “ကာခ်င္း” ဆိုၾက ကၾက ေၾကြးေၾကာ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါ အဲဒီအေျခအေန အဲဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔လိုက္ဖက္မယ့္ စိတ္ဓါတ္တက္ၾကြၿပီး ၀ိုင္းစုသီဆိုလို႔လည္းရေစတဲ့ “ကာခ်င္း” ကဗ်ာပံုသ႑ာန္ကို တီထြင္စပ္ဆိုၾကပါတယ္။ ဒါကိုၾကည့္ရင္ အေၾကာင္းအရာနဲ႔အေျခအေနက ကဗ်ာရဲ႕ပံုသ႑ာန္ကုိ ျပဌာန္းေစတယ္လို႔ေတာင္မွ ယူဆေျပာဆိုလို႔ရတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အထင္ရွားဆံုးဥပမာျပရမယ္ဆိုရင္ ပင္းယေခတ္က ဘုရင္ျဖစ္သူ “ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာ”က သူကိုယ္တိုင္ ကာခ်င္းေတြေရးစပ္ၿပီး သူကိုယ္တိုင္ဦးေဆာင္သီဆို ကခုန္ခဲ့တာ အထင္အရွားပါပဲ။ သူကိုယ္တိုင္စပ္ဆိုခဲ့တဲ့ကဗ်ာထဲမွာ….

“တေမာင္းတေမာင္း၊ တို႔တေမာင္းသည္၊ တေမာင္း ဘေကာင္းသားေလာ၊ ဘေကာင္း ဘေကာင္း..” အစခ်ီစပ္ဆိုခဲ့တာ ေတြ႕ၾကရပါတယ္။ အသံကိုအျမင့္ဆံုးထား အားနဲ႔မာန္နဲ႔သီဆိုလို႔ရေအာင္ ကာခ်င္းပံုသ႑ာန္ကဗ်ာဟန္ကုိ တီထြင္စပ္ဆိုလာခဲ့တာ အထင္အရွားရွိခဲ့ပါတယ္။

တခါ အင္း၀ေခတ္ၾကေတာ့ “ဧခ်င္း” ဆိုၿပီး ကဗ်ာပံုသ႑ာန္အသစ္ ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ဘုရင့္ရဲ႕ ငယ္ရြယ္တဲ့သားေတာ္သမီးေတာ္ေတြ၊ အႏြယ္ေတာ့္သားသမီးေတြကို ေခ်ာ့သိပ္တဲ့အခါ ကေလးေခ်ာ့ကဗ်ာသေဘာ ဧခ်မ္းသာယာႏြဲ႕ေနာင္းတဲ့အသံနဲ႔သီဆိုရတဲ့ကဗ်ာမို႔ “ဧခ်င္း” ရယ္လို႔ ေခၚတြင္တဲ့ ကဗ်ာအမ်ိဳးအစား ေပၚခဲ့ပါတယ္။ အဒူမင္းညိဳေရးတဲ့ “ရခိုင္မင္းသမီးဧခ်င္း”နဲ႔ ရွင္သူရဲေရးတဲ့ “သခင္ေထြးဧခ်င္း”ဟာ ထင္ရွားလွပါတယ္။

“ဧခ်င္း”ဆိုလို႔ ကေလးေခ်ာ့၊ ကေလးသိပ္ကဗ်ာဆိုေပမယ့္ အဲဒီ ဧခ်င္းကဗ်ာေတြက သာမာန္ ကေလးေခ်ာ့ကဗ်ာေတြမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီဧခ်င္းကဗ်ာေတြထဲမွာပဲ “ရာဇ၀ံသ” လို႔ေခၚတဲ့ ဘုရင့္သားစဥ္ေျမးဆက္ ဘုန္းအဂါၤလကၡဏာေတာ္ေတြအေၾကာင္းနဲ႔ အဲဒီကဗ်ာထဲမွာပဲ ေရးစပ္သီဆိုသူ၊ သီဆိုပံုသီဆိုနည္း “ဧနဲ႔စ ဧနဲ႔ပဲဆံုးတဲ့နည္းဟန္” အစရွိတဲ့ ဧခ်င္းရဲ႕ထူးျခားခ်က္ေတြကိုပါ ေလ့လာလို႔ရေအာင္ ေရးခဲ့ၾကတာဟာ မွတ္သားဖို႔ေကာင္းတဲ့အခ်က္ေတြပါပဲ။    

ကဲ ဒီကေန႔လည္း ဒီေလာက္နဲ႔ရပ္နားလိုက္ၾကရေအာင္ပါ။

ေနာက္ေန႔ေတြမွာ ကဗ်ာအေၾကာင္းဆက္ၾကတာေပါ့။

လူငယ္မ်ား ေပ်ာ္ရႊင္တက္ၾကြျဖဴစင္စြာ ကဗ်ာလကၤာနဲ႔ ေပ်ာ္ေမြ႕နိုင္ၾကပါေစ။

ၿငိမ္းေ၀(ကဗ်ာ့အုိးေ၀)

  1. လူငယ္နဲ႔ ကဗ်ာ ( ၁ )

  2. လူငယ္နဲ႔ ကဗ်ာ ( ၂ )

  3. လူငယ္နဲ႔ ကဗ်ာ ( ၃ )

  4. လူငယ္နဲ႔ ကဗ်ာ ( ၄ )