လူငယ္နဲ႔ ကဗ်ာ ( ၂ )

.

ကဲ ဒီကေန႔ေတာ့ မေန႔တုန္းက တင္ေပးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာေနမ်ိဳးရဲ႕ အစ္ကို ဆိုတဲ့ကဗ်ာကို အနည္းငယ္ျပန္လည္ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးရင္းနဲ႔ ျမန္မာကဗ်ာအေၾကာင္း စကားဆက္ၾကဖို႔ရွိပါတယ္။

ေနမ်ိဳး ရဲ႕ အစ္ကို ကဗ်ာဟာ သေကၤေတြ။ နမိတ္ပံုေတြနဲ႔ ခက္ရာခက္ဆစ္ ဖြဲ႔ဆိုထားတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာဖတ္သူရဲ႕ရင္ကို ဒုတ္ဒုတ္ထိ တိုး၀င္ခံစားေစႏိုင္ရေလာက္ေအာင္ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ ကဗ်ာေျမာက္သြားေစတဲ့ စာေၾကာင္းေလးတစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ေဖၚပစပ္ဆိုျပလိုက္ႏိုင္တာကေတာ့ လက္ဖ်ားခါေလာက္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ညီမေလးက ေျခေထာက္တစ္ဖက္မသန္ဘူးဆရာမ ဆိုတဲ့ စာေၾကာင္းေလးပါပဲ။

အတန္းခန္းထဲမွာ မင္းႀကီးရင္ဘာျဖစ္ခ်င္သလဲလို႔ေမးတဲ့ဆရာမရဲ႕ေမးခြန္းကို ေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္က ထူးထူးျခားျခား က်ေနာ္ႀကီးရင္ ေျခေထာက္တစ္ဖက္မသန္တဲ့လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္ လို႔ေျဖေတာ့ ဆရာမတြင္မက စာဖတ္သူေတြပါ အံ့ၾသသြားေစမွာအမွန္ပါပဲ။ အဲဒီစာေၾကာင္းေလးက ဆရာမနဲ႔ ကဗ်ာဖတ္သူရဲ႕အာရုံကိုဆြဲစုလိုက္တဲ့ စာေၾကာင္းေလးပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္ဒီကေလးက အဲသလိုေျဖလိုက္တာမ်ားလည္းဆိုတဲ့ သိခ်င္စိတ္ကို ကဗ်ာဖတ္သူရင္ထဲ တစ္စမက်န္ေအာင္ ပစ္ထည့္ေပးလိုက္တဲ့သေဘာပါပဲ။

အဲ ေနာက္ဆံုးက်ကာမွပဲ စာဖတ္သူကို တစ္ခ်က္ထဲငိုင္က်သြားေစေလာက္မယ့္ က်ေနာ့္ညီမေလးက ေျခေထာက္တစ္ဖက္မသန္ဘူးဆရာမ ဆိုတဲ့စာေၾကာင္းေလးနဲ႔ ဒီကဗ်ာကို ကဗ်ာဆရာေနမ်ိဳး ပြဲသိမ္းေတာ့တာပါပဲ။

လူသားရဲ႕ ကိုယ္ခ်င္းစာနာမႈအေပၚမူတည္ေပါက္ဖြားလာရတဲ့ေမတၱာကို ဆရာေနမ်ိဳးက အင္မတန္လွပတဲ့ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္နဲ႔ ေရးျပလိုက္တာပါပဲ။ ( ဒီေနရာမွာ အမွတ္တရျဖစ္ေစဖို႔ စကားခ်ပ္အေနနဲ႔ထည့္ေျပာရရင္ က်ေနာ္ဟာ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္က လြတ္လပ္ေသာအာရွအသံမွာ ကဗ်ာအစီစဥ္ စတင္အသံလႊင့္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာအစီစဥ္ဟာ တပါတ္မွာတစ္ႀကိမ္နဲ႔ ကိုးႏွစ္ေက်ာ္ ကဗ်ာပုဒ္ေရ ၄၀၀ ေက်ာ္ အသံလႊင့္ခဲ့တာမွာ ဆရာေနမ်ိဳးရဲ႕ အဲဒီ အစ္ကို ဆိုတဲ့ကဗ်ာနဲ႔ က်ေနာ့္ရဲ႕ကဗ်ာအစီစဥ္ကို စတင္အသံလႊင့္ခဲ့တာပါ။)

ကဲ ဒါကေတာ့ လူငယ္ေတြ ကဗ်ာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စိတ္၀င္စားမႈပိုရွိလာေစဖို႔ ပိုၿပီး ရင္းနီးလာေစဖို႔ အဖြင့္သေဘာ ဆရာေနမ်ိဳးကဗ်ာကို တင္ေပးလိုက္တာပါပဲ။

တကယ္ေတာ့ ကဗ်ာရယ္လို႔မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္အႏုပညာမဆို လူေတြခံစားဖို႔ ဖန္တီးၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာမွ ကဗ်ာက အညြန္႔အဖူးသေဘာေဆာင္တဲ့အႏုပညာတစ္ခုျဖစ္တာမို႔ ကဗ်ာကုိ တကယ္ေလ့လာမယ္ ကဗ်ာနဲ႔ ပိုၿပီးနီးနီးကပ္ကပ္ရွိခ်င္တယ္ ေနာက္ဆံုး ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ကဗ်ာခ်ေရးခ်င္တယ္ဆိုရင္ ျမန္မာကဗ်ာေရစီးေၾကာင္းကို တစ္စံုတရာ သိထားထိထားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ဒီေတာ့ျမန္မာကဗ်ာေရစီးေၾကာင္း ဒါမွမဟုတ္ သမိုင္းကို အၾကမ္းပ်ဥ္းေလာက္ေတာ့ သိထားရင္ေကာင္းမယ္လို႔ ယူဆလို႔ ျမန္မာကဗ်ာအစကို ခဏေတာ့ျပန္သြားၾကည့္ၾကရေစခ်င္ပါတယ္။

ျမန္မာကဗ်ာကို ပုဂံေခတ္ ေခတ္ဦးပိုင္းမွာ ေက်ာက္စာေတြကတဆင့္ စတင္ေတြ႕ရွိလာရပါတယ္။ ပုဂံေခတ္ ေက်ာက္စာေတြမွာ ကာရံပါတဲ့စကားေျပတခ်ိဳ႕ဟာ ျမန္မာကဗ်ာရဲ႕အစလို႔ပဲေျပာလို႔ရပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ မွတ္သားမိတဲ့အခ်က္က လူေတြ အလြတ္ရြတ္ဆို က်က္မွတ္သယ္ေဆာင္လာခဲ့တဲ့ နည္းနဲ႔လည္း ျမန္မာကဗ်ာရဲ႕ အစကို ေတြ႕ရွိခဲ့ၾကရပါတယ္။ ေရးဖြဲ႔သူဘယ္သူလည္းဆိုတာ မသိႏိုင္ၾကေပမယ့္ ျမန္မာကဗ်ာရဲ႕ ကနဦး အစကဗ်ာေတြအျဖစ္ အင္မတန္တန္ဘိုးထားၾကရတဲ့ကဗ်ာေတြပါပဲ။ ဥပမာ သိုးကေလ အစခ်ိီ ပုပၸါးေတာင္ကိုဖြဲ႔တဲ့ ကဗ်ာ၊ ျမကန္သာ ခ်ီ ျမကန္ဘြဲ႔ကဗ်ာေတြ ေက်ာက္စာကတဆင့္သိရတဲ့ ကဗ်ာေတြမဟုတ္ဘဲ လူေတြႏႈတ္တိုက္ရြတ္ဆို က်က္မွတ္သယ္ေဆာင္လာရင္းက သိရတဲ့ျမန္မာ ကဗ်ာကနဦးအစ ကဗ်ာေတြပါပဲ။

ပံုဂံေခတ္ေက်ာက္စာတခ်ိဳ႕မွာ အလွဴအတန္းလုပ္မႈကိုေက်ာက္စာထိုးၿပီး ကဗၺည္းတင္ၾကရာမွာ စကားေျပတခ်ိဳ႕က ကာရံခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ့ စကားေျပေတြျဖစ္ေနတာေတြ႕ၾကရပါတယ္။ ဥပမာ လွည္းေထာက္ဘုရားေက်ာက္စာမွာ .. မင္းမ်ိဳးအဆက္၊ မပ်က္တည္ၾကည္၊ ည္းစိမ္ရွည္သည္ ျဖစ္ေစေသာ… ဆိုတဲ့ စကားေျပဟာ ကာရံအခ်ိတ္အဆက္နဲ႔ ေရးတဲ့ ကဗ်ာသေဘာ သက္၀င္ေနတာေတြ႕ၾကရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမန္မာကဗ်ာအစ ပုဂံေခတ္ကလို႔ ေျပာရမွာပါပဲ။

ကဲ ဒီကေန႔ေတာ့ ျမန္မာကဗ်ာအစ ပုဂံေခတ္ကျဖစ္တယ္ဆိုတာ နိဒါန္းပ်ိဳးလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္တေန႔ဆက္ၾကေသးတာေပါ့။

လူငယ္မ်ား ကဗ်ာလကၤာမ်ားနဲ႔ ေပ်ာ္ေမြ႕ၿပီး ဘ၀နဲ႔ေလာကအေၾကာင္း ပုိမိုေလ့လာခံစားခြင့္ ရႏုိင္ၾကပါေစ။

  1. လူငယ္နဲ႔ ကဗ်ာ ( ၁ )