One Championship

ႏြယ္ၿငိမ္းရြာ သို႔မဟုတ္ စဥ့္ထည္တုိ႔ရဲ႕ ဇာတိေျမ (အပုိင္း ၂)

.

 

ေျမထည္ေတြကို ဒီႏိုင္ငံမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေထာင္ခ်ီကာလကတည္းက ျပဳလုပ္ သံုးစြဲခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္အထိလည္း အသံုးျပဳေနရဆဲပါ။ ေျမထည္လက္မႈပညာကေန အဆင့္ျမင့္လာခဲ့တာ စဥ့္ထည္နဲ႔ ေၾကြထည္လုပ္ငန္းေတြျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီတစ္ခါမွာေတာ့ စဥ့္ထည္လုပ္ငန္းေတြအေၾကာင္း ေလ့လာရေအာင္ပါ။ ျမန္မာျပည္ အထက္ပိုင္းရဲ႕ စဥ့္ထည္လုပ္ငန္း ထြန္းကာရာ ေဒသတစ္ခုကလည္း  ေရႊဘိုနယ္ထဲမွာပဲ ရွိေနပါတယ္။

စဥ့္ထည္တို႔ရဲ႕ ဇာတိခ်က္ေၾကြ ...ႏြယ္ၿငိမ္းရြာ

ႏြယ္ၿငိမ္းရြာ တစ္ရြာလံုးက စဥ့္ထည္လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ အသက္ေမြးၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စဥ့္ထည္တို႔ ေမြးဖြားရာ အရပ္ရယ္လို႔ တင္စားၿပီး ေရးၾကေျပာၾကသလို..ေရႊဘိုလာရင္လည္း ေရာက္ေအာင္ သြားၾကတဲ့ ေနရာတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာက စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး ေရႊဘိုခရိုင္ထဲမွာ ရွိပါတယ္။ ေရႊဘိုေရာက္လို႔ ႏြယ္ၿငိမ္းကို ခရီးဆက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေရႊဘိုရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ဆီထြက္ခဲ့ပါ။

အညာရဲ႕ေဆာင္းမနက္ခင္းကို ျမင္ရဖို႔အတြက္ ေရႊဘိုၿမိဳ႕ကေန မနက္ေစာေစာ ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာေတာ့  ယာခင္းထဲကို သြားေနတဲ့ ေတာင္သူဦးႀကီးေတြရဲ႕ လွည္းေတြကို ေတြ႔ေန ရတယ္။ မနက္ခင္းမို႔ လွည္းေတြသြားတိုင္း ဖုန္ေတြက ခပ္သိပ္သိပ္ထေနတယ္။ အညာေဒသရဲ႔မနက္ခင္းက ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကုိ ၾကည့္ေနရသလိုပါ။ သိပ္ကိုလွလြန္းပါတယ္။

အရင္တုန္းကေတာ့ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာက ေက်ာက္ေျမာင္းတိုက္နယ္ထဲမွာပါ။ အခုေတာ့ ေက်ာက္ေျမာင္းၿမိဳ႕ အမွတ္(၄)ရပ္ကြက္ ႏြယ္ၿငိမ္းျဖစ္ေနပါၿပီ။ ႏြယ္ၿငိမ္းက ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္ေပ ၆၆ဝ မွာရွိေနၿပီး ဧရာဝတီျမစ္ရဲ႕ အေနာက္ဘက္ကမ္းေပၚမွာ ရွိပါတယ္။

ဒီ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာေလးဟာဆုိရင္ ေရႊဘုိခ႐ိုင္ ေက်ာက္ေျမာင္းၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ ရွိေနပါတယ္။ ေရႊဘုိၿမိဳ႕ကေန ၁၇ မုိင္ေလာက္ လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာေလးကုိ ေရာက္မွာပါ။ ဒီ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာေလးကေတာ့ စဥ့္ထည္လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ပဲ တစ္ရြာလုံုး အသက္ေမြးၾကတယ္လုိ႔ သိထားၾကပါတယ္။   

ႏြယ္ၿငိမ္းမွာ ဦးတင္ရဲ႕ ဟံဝင္းေစာ စဥ့္ထည္လုပ္ငန္းဆုိတာ ရွိပါတယ္။ အလုပ္သမား (၁၂၀) ေလာက္နဲ႔ လည္ပတ္ေနတဲ့ ဟံဝင္းေစာ စဥ့္ထည္လုပ္ငန္းက လုပ္ငန္းႀကီးတစ္ခုလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ အိုးလုပ္႐ံုေတြ၊ အိုးဖုတ္ဖိုေတြနဲ႔ စဥ့္ရည္သုတ္ ေလသလပ္ခံတဲ့ ေနရာေတြက ေျမဧကက်ယ္က်ယ္မွာ ေနရာယူထားပါတယ္။

ဦးတင္ (ဟံဝင္းေစာ စဥ့္ထည္လုပ္ငန္း)

အၾကမ္းမ်ဥ္းကေတာ့ ဦးတုိ႔ အုိးလုပ္ငန္းမွာ ေျမ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား သံုးရတယ္။ အရပ္ေခၚ သံေက်ာက္လို႔ေခၚတဲ့ ေျမနီရယ္ ေနာက္ ေျမႏုရယ္ ႏွစ္မ်ိဳး သံုးတယ္ေပါ့။ ေျမနီက ႏွစ္ဆ ေျမႏုက သံုးဆသံုးတယ္။ အဲဒါကုိ ဦးတုိ႔က ေျမက်င္းတူးစရာမလုိဘူး ေတာင္ေတြကေန ၿဖိဳယူလာၿပီးေတာ့ ေထြလာေတြနဲ႔တုိက္လာတယ္။ ဒီကုိ ဂဲႀကီးေတြ ေရာက္လာတယ္ေပါ့။ ေရာက္ေတာ့ ဂဲခြဲစက္နဲ႔ခြဲၿပီးေတာ့ ကုိယ္ႀကိဳက္တဲ့အခ်ိဳးအစားကုိ ေရာတယ္။ ေရာၿပီးေတာ့ ေျမမႈန္႔ျဖစ္ေအာင္ စက္နဲ႔ပဲ ႀကိတ္တယ္။ ႀကိတ္ၿပီးရင္ ေျမမႈန္႔ရတယ္။ ေျမမႈန္႔ရရင္ စက္နဲ႔ပဲ ေျမနယ္စက္နဲ႔နယ္လုိက္တယ္။ နယ္ၿပီးလို႔ ထြက္လာတဲ့ေျမက်ေတာ့ ဦးတို႔က အိုးလုပ္ဖို႔အတြက္ အရန္သင့္ေျမရၿပီး။ အဲဒီေျမက်မွ ဦးတုိ႔က ပန္းအုိးလိုခ်င္ရင္ ပန္းအုိးဒီဇိုင္း အိုးႀကီးလုိခ်င္ရင္ အုိးႀကီးဒီဇိုင္း ကုိယ္ႀကိဳက္တဲ့ဒီဇိုင္းကို ကုိယ္ကၽြမ္းက်င္တဲ့သူနဲ႔ ပံုေဖာ္တာေပါ့ေလ။

ပံုေဖာ္တယ္ဆုိတာက အုိးႀကီးဆုိတာက ၂ ရက္လုပ္ရတယ္။ ၁၅၀ ဝင္အုိး။ အေပၚဝိတ္ခံႏုိင္ေအာင္ ေအာက္ပိုင္းကို တစ္ရက္လုပ္ရတယ္။ အေျခာက္ခံဖုိ႔က တစ္လၾကာတယ္။ ပန္းအုိုးကေတာ့ ကုိယ္လိုခ်င္တဲ့ဒီဇိုင္းကုိ ေန႔ခ်င္းလုပ္လုိ႔ရတယ္။ အိုးႀကီးကေတာ့ အုိးျဖစ္သြားရင္ ၿပီးတာေပါ့ေလ။ ပန္းအိုးက်ေတာ့ နည္းနည္း အဆင့္ပုိလာတယ္။ ဘာလဲဆုိေတာ့ ဒီဇိုင္းေဖာ္တဲ့အလုပ္။ ေျမျဖဴသုတ္တယ္။ ေနာက္ ဒီဇိုင္းဆရာက လုိက္ဖက္မယ့္ ဒီဇိုင္းကုိ ေဖာ္တယ္ေပါ့။ ဒါ ေျမထည္အားလံုးကေတာ့ ေျခာက္ေအာင္လုိ႔ အိုးႀကီးက တစ္လေလာက္ အခ်ိန္ေစာင့္ရတယ္။ ပန္းအုိးကေတာ့ ၁၅ ရက္ေလာက္ အခ်ိန္ေပးရတယ္။

စဥ့္ထည္ေတြကို ျပဳလုပ္ရတာက အဆင့္ဆင့္ပါ။ အႏုပညာနဲ႔ လုပ္အားတို႔ကို ေပါင္းစပ္ရတဲ့ အလုပ္ျဖစ္လို႔ ကၽြမ္းက်င္လုပ္သားေတြကလည္း ဒီလုပ္ငန္းမွာ အေရးႀကီးပါတယ္။

ပံုေဖာ္၊ ပန္းေဖာ္အတတ္ပညာ တကယ္ကို အႏုပညာဆန္ပါတယ္။ ဖိုဝင္တယ္လို႔ ေခၚတဲ့ စဥ့္ထည္ေတြကို မီးဖုတ္တာကလည္ ပညာရွင္လည္း ဆန္လွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသသပ္လွပ ခိုင္ခန္႔တဲ့  စံခ်ိန္မွီစဥ့္ထည္ျဖစ္လာဖို႔က အဆင့္တိုင္း အဆင့္တိုင္းက အေရးပါပါတယ္။

ႏြယ္ၿငိမ္းကထြက္တဲ့ စဥ့္ထည္ေတြက ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံကို ေရာက္ရွိၾကပါတယ္။ ဧရာဝတီ၊ ပဲခူးနဲ႔ ရန္ကုန္ တစ္ဝိုက္ကေတာ့ ရာဝင္အိုးလို႔ေခၚၾကတဲ့ ႏြယ္ၿငိမ္းက စဥ့္အိုးေတြကို ေရေလွာင္ဖို႔အတြက္ အမွာမ်ားၾကပါတယ္။ အလွဆင္ပန္းအိုးေတြရဲ႕ ေစ်းကြက္ကေတာ့ ရန္ကုန္ ၊ ေနျပည္ေတာ္၊ မႏၱေလး၊ ျမစ္ႀကီးနား စတဲ့ၿမိဳ႕ႀကီးကို အဓိက အားထားရပါတယ္။

ဟိုတုန္းကေတာ့ ျမစ္ေၾကာင္းကိုသာ အားျပဳၿပီး ေဖာင္ေတြဖြဲ႔ကာ စဥ့္ထည္ေတြကို ပို႔ခဲ့ၾကရတာပါ။ စဥ့္အိုးပို႔တဲ့ ေဖာင္ေတြကို ျမစ္ေၾကာင္းအတိုင္းေမ်ာကာ ေအာက္အရပ္ထိ တစ္လကိုးသီတင္းၾကာေအာင္ သြားခဲ့ရပါတယ္။ အခုဆိုရင္ စဥ့္အိုးနဲ႔ စဥ့္ထည္ပစၥည္းေတြက ကုန္းလမ္းေတြကေနတဆင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေနရာအႏွံကို ေရာက္ေနၾကပါၿပီ။

ဒါေပမယ့္ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာရဲ႕ ျမစ္ကမ္းတေလွ်ာက္မွာလည္း စဥ္းအိုးေတြက အစီအရီ ရွိေနပါေသးတယ္။ ဟိုးတုန္းကေတာ့ ျမစ္ကမ္းတေလွ်ာက္ စီထားတဲ့ စဥ့္အိုးေတြက အခုျမင္ေနရတာထက္မ်ားၿပီး ပိုလည္း လွေနမွာပါ။

ႏြယ္ၿငိမ္းထြက္စဥ္႔ထည္ေတြက အေရာင္အေသြးစံု၊ ဒီဇိုင္းစံုတို႔နဲ႔ လိုခ်င္စဖြယ္ လွေနပါတယ္။ လူတစ္ေလာက္ရွိတဲ့ စဥ့္အိုး၊ ပန္းအိုးႀကီးေတြကေန လက္တစ္ကိုင္စာ ေသးေသးေလးေတြအထိ အရြယ္အစားမ်ဳိးစံု ရွိပါတယ္။

ဒီက စဥ့္ထည္ပစၥည္းေတြကုိ ေအာက္ျပည္ဘက္က ဘယ္လုိပစၥည္းမ်ိဳးေတြ အမွာမ်ားလဲလို႔ ေမးၾကည့္တဲ့အခါမွာ ေအာက္ျပည္ဘက္ကဆုိရင္ေတာ့ င႐ုတ္စံုေတြ အရမ္းကုိ အမွာမ်ားပါတယ္တဲ့ တစ္ခါမွာရင္ ေသာငး္နဲ႔ခ်ီၿပီးေတာ့ ပို႔ရပါတယ္တဲ့။

ဧရာဝတီကမ္းနဖူးေပၚမွာ ရွိေနတဲ့ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာဆိုရင္ ျပည္တြင္းခရီးသြားေတြသာမက ႏိုင္ငံျခားသား ဧည့္သည္ေတြကပါ စိတ္ဝင္စားၾကပါတယ္။ စဥ္႕ထည္ေတြျပဳလုပ္တဲ့ လက္မႈအႏုပညာေတြက  ႏြယ္ၿငိမ္းရဲ႕ ဂုဏ္သတင္းကို ေက်ာ္ေစခဲ့ပါတယ္။ မိရိုးဖလာ လက္မႈပညာေတြကို ေခတ္သစ္နည္းပညာေတြနဲ႕ေပါင္းစပ္ၿပီး ထိန္းသိမ္းႏိုင္မယ့္ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြကို ႏြယ္ၿငိမ္းရြာက ၾကိဳဆိုဖို႕ အျမဲအဆင္သင့္ျဖစ္ေနပါၿပီ။  

အပိုင္း (၁) ကို ေအာက္ပါလင့္တြင္ ဖတ္ရႈ႕ႏိုင္ပါသည္။ http://mizzimaburmese.com/article/27144