One Championship

သမိုင္း၀င္ ၿမိဳ႕ေရႊဘိုနဲ႔ လွေတာသား ၊ ခ်ီပါသားတို႔ရွိရာ တစ္ေခါက္တစ္ခါ ( အပိုင္း ၁ )

.

 

ဒီေန႔ေတာ့ ေရႊဘိုၿမိဳ႕ကို အေျချပဳၿပီး သြားလို႔ရႏိုင္တဲ့ ေနရာေတြဆီ သြားၾကမွာပါ။ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ်က ေရႊဘိုၿမိဳ႕ကို မင္းေနျပည္ေတာ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ၿပီး တတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကို တည္ေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့  ေရႊဘိုၿမိဳ႕ အနီးဝန္းက်င္ကလည္း စိတ္ဝင္စားစရာျဖစ္လာပါတယ္။

ေရႊဘိုၿမိဳ႕ရဲ႕ အေနာက္ဘက္ (၇)မိုင္အကြာမွာ ခ်ည္ထည္လံုခ်ည္ေတြနဲ႕ ေက်ာ္ၾကားတဲ့အရပ္ ရွိပါတယ္။ ဆိပ္ခြန္ရြာလို႔ အမည္တြင္ပါတယ္။ ဆိပ္ခြန္ ခ်ည္ထည္ေတြက နာမည္ႀကီးလွသလို ေရႊဘိုဆန္ဆိုရင္လည္း ဆိပ္ခြန္ရြာကို ေမ့ထားလို႔မရပါဘူး။

လက္ယက္ကန္း၊ စက္ယက္ကန္းသံေတြ ေဝစည္တဲ့ ရြာေလးက ဗုဒၶသာသနာ အလင္းေရာင္လည္း ထြန္းလင္းပါတယ္။ ေရႊဝါေရာင္ စပါးခင္းေတြက အထက္ျမန္မာျပည္ရဲ႕ စပါးက်ီပါလို႔ ေျပာေနသလိုပါ။ ရြာအဝင္မွာေတြ႔ရမွာက စက္ယက္ကန္းရံုႀကီးေတြပါ။

ဆိပ္ခြန္ရြာက အဂၢမဟာပ႑ိတ မဟာစည္ဆရာေတာ္ အရွင္ေသာဘန မေထရ္ျမတ္၏ ဇာတိခ်က္ေၾကြ ေမြးရပ္ေျမလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

 ဒါ့အျပင္ သီရိဓမၼာ အေသာကမင္းၾကီးရဲ႕ ေကာင္းမူေတာ္ျဖစ္တဲ့ မုေ႒ာေစတီေခၚ အင္းၾကင္းေတာေစတီျမတ္ႀကီးကို ဆိပ္ခြန္ရြာမွာ သပၸယ္စြာဖူးေတြ႕ႏိုင္ပါေသးတယ္။ အေသာကမင္းၾကီးရဲ႕ေစတီေပါင္း ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္မွာ တစ္ဆူအပါအဝင္လည္း ျဖစ္တယ္လို႔ သမိုင္းမွတ္တမ္းေတြအရ သိခဲ့ရပါတယ္။

ေစတီရဲ႕အေရွ႕ဘက္ ပထမ ပစၥယံံနားက အင္းၾကင္းပင္ႀကီးကေန အင္းၾကင္းပန္းေရာ ပ်ဥ္းမပန္းပါ ပြင့္တဲ့အတြက္  အင္းၾကင္းတစ္ကိုင္း ပ်ဥ္းမတစ္ကိုင္းရယ္လို႔လည္း နာမည္ေက်ာ္ပါတယ္။ ဘုရားပရဝဏ္အတြင္းမွာေတာာ့ ဘုရား၊ ေက်ာင္း ကန္ ဇရပ္ေတြ၊ ေစာင္းတန္းေတြနဲ႔ သာယာျငိမ္းခ်မ္းရာတစ္ခုပါ။ ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ႕ ဘုရားပြဲကို ႏွစ္စဥ္ တန္ခူးလဆန္း(၁၀)ရက္မွ လျပည့္ေန႔အထိ စည္စည္ကားကား က်င္းပေလ့ရွိပါတယ္။

 

ရြာေလးရဲ႕ အတြင္းပိုင္းမွာေတာ့ လက္ယက္ကန္းေရာ စက္ယက္ကန္းနဲ႕ပါ လုပ္ကိုင္ၾကတဲ့ တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္အလုပ္ရံုေတြရွိပါတယ္။ သူတို႔ေတြဆီက ထြက္လာတဲ့ ယက္ကန္းခတ္သံေတြက ေတာ္ေတာ္ေဝးထဲက ၾကားရတယ္။

ဆိပ္ခြန္ရြာေလးဟာ ဆိပ္ခြန္ ပုဆုိးနဲ႔ ခ်ည္ထည္ဆုိၿပီးေတာ့ နာမည္ႀကီးတဲ့ ရြာေလးျဖစ္ပါတယ္။ အခု  ဆိပ္ခြန္ရြာေလးထဲမွာလည္း ယက္ကန္းအိမ္ေတြ အမ်ားႀကီးွရွိပါတယ္။

ဟုိတုန္းက ယက္ကန္းကုိ ဒီေလာက္ႀကီးမလုပ္ၾကဘူး။ အခုဟာက လုပ္ေတာ့လုပ္တယ္။ ဆိတ္ခြန္က စလုပ္ကတည္းက ယက္ကန္းပဲ လုပ္လာၾကတာ။ အခုၾကေတာ့ ယက္ကန္းကုိ ပိုလုပ္လာၾကတယ္။ စက္တန္းေတြလည္း အမ်ားႀကီး ဒီႏွစ္ထဲမွာ တုိးလာတယ္။ အမတို႔ ယက္ကန္း႐ံုေတြက်ေတာ့ ဒီမွာက အထည္သည္ေတြက အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အဲဒီသူေတြကမွတစ္ဆင့္ သူတို႔ေတြက မႏၱေလးကုိ ပုိ႔ေပးတာ။ အမတို႔က ကုိယ့္တံဆိပ္နဲ႔ကုိယ္ မထြက္ႏုိင္ဘူး။ ကုိယ့္တံဆိပ္နဲ႔ကုိယ္ ထြက္တာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပုဆုိးပဲ ကုိယ့္တံဆိပ္နဲ႔ကိုယ္ ထြက္ၾကတာပါ။ ႐ံုႀကီးေတြအမ်ားစုကေတာ့ ကုိယ့္တံဆိပ္နဲ႔ကိုယ္ ထြက္ၾကပါတယ္။

အခုသြားမယ့္ေနရာမွာေတာ့ စာေတြထဲမွာသာ ရင္းႏွီးခဲ့ရတဲ့ မိတ္ေဆြေတြဆီ ေရႊဘုိေရာက္တုန္း သြားလည္မွာပါ။ အားလံုးလည္း သူတုိ႔ေတြကုိ ရင္းႏွီးၿပီးသား ျဖစ္ၾကမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ သူတုိ႔အေၾကာင္းေတြနဲ႔ သူတို႔ေျပာစကားေတြက ကၽြန္မတို႔နဲ႔ မစိမ္းေပမယ့္ သူတုိ႔နဲ႔ ကုိယ္တုိင္ကိုယ္က်ေတာ့ မေတြ႔ျဖစ္ပါဘူး။

စကားေျပာရာမွာ အတိသယဝုတၱိအလကၤာေတြ၊ ဥပမာ အလကၤာေတြနဲ႔ ခိုင္းႏိႈင္းေျပာေလ့ရွိတဲ့ လွေတာသားေတြ၊ ဟာသဆန္တဲ့ စကားေတြနဲ႔ ပြင့္လင္းေဖာ္ေရြတဲ့ လွေတာနယ္က ဦးႀကီးေတြ၊ သူတို႔ကို ေတြ႔ရေတာ့မွာပါ။

အခု ေရြဘုိၿမိဳ႕ရဲ႕ ေတာင္ဘက္ ၁၄ မုိင္အကြာမွာရွိတဲ့ လွေတာရြာကုိ ေရာက္ေနပါၿပီ။ လွေတာရြာဟာဆုိရင္ လွေတာသားတုိ႔ရဲ႕ စကားအရာ ၾကြယ္ဝမႈ လိမၼာပါးနပ္မႈေတြေၾကာင့္ လူသိမ်ားၿပီးေတာ့ ထင္ရွားလွပါတယ္။ အခုဆိုလို႔ရွိရင္လည္း လွေတာရြာဟာ စံျပ စက္မႈလယ္ယာေျမဆုိၿပီးေတာ့ေတာင္ အမည္တပ္ေနရပါၿပီ။ ဒီေတာ့ လွေတာရြာရဲ႕ ေခတ္မွိတုိးတက္လာတဲ့ လူေနမႈပံုစံေတြကုိ ဝင္ေလ့လာရင္းနဲ႔ ေခတ္မွီလာတာနဲ႔အမွ် ႐ိုးရာမပ်က္ လွေတာသားေတြဟာ စကားၾကြယ္ေနၾကတုန္းပဲလားဆုိတာ ဝင္ေလ့လာၾကရေအာင္ပါ။

လွေတာရြာအေၾကာင္း နည္းနည္း မိတ္ဆက္ေပးပါ့မယ္။ လွေတာရြာက ေ၇ႊဘိုၿမိဳ႕ရဲ႕ ေတာင္ဘက္မွာ ရွိပါတယ္။ (၁၄) မိုင္ေလာက္ စစ္ကိုင္းဘက္ကို လာရပါမယ္။ အိမ္ေျခ ေထာင့္တစ္ရာဝန္းက်င္ရွိၿပီး လူဦးေရကေတာ့ (၄၇၀၀) ေက်ာ္ရွိပါတယ္။ အထက္တန္းေက်ာင္းေတြ၊ ေစ်းေတြ၊ ဆန္စက္ေတြနဲ႕ အေတာ္ေလး တိုးတတ္စည္ကားပါတယ္။ လယ္ယာ လုပ္ငန္းကို အဓိက ထားလုပ္ကိုင္ၾကၿပီး ေရႊဘိုစပါးထြက္တဲ့ နယ္ေတြထဲမွာ လွေတာရြာလည္းပါပါတယ္။

လွေတာသား ဦးႀကီးေတြကေရာ သူတို႔အရပ္မွာ ဘယ္လိုမ်ားေျပာၾကမွာပါလိမ့္။ ဒါစာအုပ္ေတြထဲမွာ က်မတို႔ ရင္းႏွီးေနတဲ့ လွေတာရြာပါပဲ။

"စကားဝိုင္း"

လွေတာသား အခ်င္းခ်င္းစကားေျပာရင္၊ အနိုင္ေတြအရႈံးေတြနဲ႕ ေျပာၾကပါတယ္။ တစ္ကြက္ခ်န္ ဆိုလိုရင္းေတြကို နားမလည္တဲ့သူက အရံူးပါတဲ့။ အခ်င္းခ်င္းေျပာရင္ စကားေတြလဲ ပိုထြက္တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။

လွေတာသားေတာင္သူႀကီး ဦးေမာင္ေအး

ေရႊဘုိၿမိဳ႕နဲ႔ဆုိရင္လည္း ဦးတုိ႔လွေတာရြာက ၁၄ မိုင္ပဲေဝးတယ္။ ေရႊဘုိေရာက္လို႔ ဝင္လည္ၾကမယ္ဆုိရင္ ဦးေလးတုိ႔ရြာကိုလည္း ဝင္လည္ၾကေပါ့။ ၁၄ မုိင္ပဲေဝးတယ္ဆုိေတာ့ မ်က္ေတာင္တစ္ခတ္စာေလာက္ပဲ ရွိတာပါ။ အခု သမီးတုိ႔လာတာက ရာသီေလး နည္းနည္းေစာသြားလို႔ ျမန္မာလနဲ႔ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဦးတုိ႔ ျမန္မာလထဲမွာဆုိရင္ေတာ့ တပို႔တြဲ ျပာသိုမွာဆုိရင္ေတာ့ အလွဴေတြက ဆက္ေနတယ္။ အခ်ိန္မေရြး လာလို႔ရတယ္။ အဲဒါ စားရိတ္ၿငိမ္းပဲ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း လုပ္ငန္းကုိင္ငန္းေလးေတြ အဆင္ေျပၾကေတာ့ လွေတာဆုိတာက ေတာ္ေတာ္ေလးကုိလည္း ေနခ်င္ထုိင္ခ်င္ၾကတယ္။ ေရေျမကလည္းေကာင္းေတာ့ ေနစရာလည္း ေကာင္းပါတယ္။ ဦးတို႔ဆီမွာက ဖေနာင့္နဲ႔ေပါက္ရင္ေတာင္ ေရကထြက္တယ္။ အဲဒီေလာက္ေတာင္ပါ။

လွေတာသားေတြနဲ႔အတူ ပူးတြဲပါေလ့ရွိတဲ့ ခ်ီပါသားေတြအေၾကာင္းလည္း သိခ်င္ၾကမွာပါ။ လွေတာ နဲ႕ ခ်ီပါက ေရႊဘိုၿမိဳ႕ရဲ႕ ဟိုဘက္ ဒီဘက္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ခ်ီပါရြာဘက္ကိုပါ  သြားခဲ့ပါတယ္။

လွေတာသားလုိ႔ ဆုိလိုက္တာနဲ႔ လွေတာသားေတြနဲ႔အတူ စကားကုိ အခ်ီအခ် အေခ်အတင္ ေျပာတက္ၾကတဲ့ ခ်ီပါေက်းရြာကုိလည္း ေျပးျမင္မိၾကမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔  လွေတာရြာကေန ထြက္လာၿပီးေတာ့ အခု ခ်ီပါရြာကုိ ေရာက္ေနပါၿပီ။ ခ်ီပါရြာနဲ႔ လွေတာရြာကေတာ့ ေရႊဘုိၿမိဳ႕ရဲ႕ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ဆီမွာ ရွိေနပါတယ္။ ခ်ီပါရြာကေတာ့ ဆိတ္ခြန္ကုိသြားတဲ့ လမ္းပုိင္းေပၚမွာ ရွိေနပါတယ္။ အခု လွေတာရြာသားေတြလည္း ပါလာပါတယ္။ လွေတာရြာသားေတြနဲ႔အတူတူ  ခ်ီပါရြာထဲကုိ သြားၾကမယ္။

ဦးေအာင္ေဇယ်ေသြးတို႔ စီးဆင္းရာ ေရႊဘိုၿမိဳ႕က ယဥ္ေက်းမႈနဲ႕ သမိုင္းအစဥ္အလာႀကီးမားသလို၊ အနီးအနားဝန္းက်င္ကလည္း ေလ့လာစရာေတြ မကုန္ႏိုင္ေအာင္ပါပဲ။ ေရႊဘိုၿမိဳ႕ရဲ႔ အေရွ႔၊ အေနာက္ ေတာင္ ေျမာက္ ေနရာတိုင္းက ကိုယ္ပိုင္အလွတစ္မ်ဳိးစီ ပိုင္ဆိုင္ထားၾကပါတယ္။ လက္မႈပညာရပ္တို႔ ထြန္းကားရာ၊ ေျမထည္တို႕ကို အသက္သြင္းရာေနရာ၊ စဥ့္ထည္တို႔ ေမြးဖြားရာ အရပ္ကေတာ့ ေရႊဘိုရဲ႔ အေရွ႕ဘက္ စူးစူးမွာ တည္ေနပါတယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။