One Championship

ပိုက္ဆံရတဲ့အလုပ္ကို ရဲရဲႀကီးစြန္႔လႊတ္ရဲမွသာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မယ္လို႔ဆိုတဲ့ ဂစ္တာႏိုင္ေဇာ္

.

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဂီတသမိုင္းမွာ ဂစ္တာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ မွတ္တိုင္ စိုက္ထူႏိုင္ခဲ့တဲ့ဂီတသမားတစ္ေယာက္ကေတာ့ ဂစ္တာ ႏိုင္ေဇာ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာငယ္စဥ္ကတည္းက ဂီတပညာကို ႐ႈးသြပ္ၿပီးေတာ့ သူဝါသနာပါတဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို လုပ္ကိုင္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ကန္ထ႐ိုက္တိုက္ ေဆာက္လုပ္ေရး တစ္ခုမွာ အေစာင့္အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ကိုင္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီ ေဆာက္လက္စ တိုက္ထဲမွာပဲ ဂစ္တာ အၿမဲတမ္း ေလ့က်င့္ရင္းကေန ကၽြမ္းက်င္လာတဲ့ အဆင့္ထိ ျဖစ္လာခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ပရိသတ္ေတြ ခ်စ္တဲ့ အႏုပညာရွင္ ဂစ္တာ ႏိုင္ေဇာ္ရယ္လို႔ မွတ္တိုင္ စိုက္ထူႏိုင္ခဲ့သူ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

အစ္ကို မဂၤလာပါ ခင္ဗ် ကၽြန္ေတာ္တို႔ Meet the Successful   အစီစဥ္မွာေပါ့ေနာ္ ကိုႏိုင္ေဇာ္ရဲ႕ ဘဝ ျဖတ္သန္းခဲ့ပံုကို သိခ်င္ပါတယ္။ ပထဦးဆံုး အစ္ကိုက အႏုပညာကို မ်ိဳး႐ိုးရွိလို႔ အစ္ကိုက ေရာက္ခဲ့တာလား။ ဒါမွမဟုတ္  ဝါသနာအရ ေရာက္ခဲ့တာလား။

အစ္ကို႔မွာ ဂီတမ်ိဳး႐ိုးေတာ့ မရွိပါဘူး။ အေဖက ဦးခင္စိုးလို႔ ေခၚပါတယ္။ သူက ဗဟိုေဆး႐ံုမွာ လက္ေထာက္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးပါ။  အေမက ေဒၚျမစန္းလို႔ ေခၚပါတယ္။ အရပ္သူပါပဲ ႏွစ္ေယာက္လံုးက ဂီတ မ်ိဳး႐ုိးမရွိပါဘူး။ အေဖကိုယ္တိုင္ကလည္း ဂစ္တာသမားျဖစ္ေအာင္ဆိုၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းေတြထားေပးတာ တစ္ခုမွ မရွိပါဘူး။ အဲေတာ့ အစ္ကို ဂီတမ်ိဳး႐ိုးမရွိဘူး ဘာေၾကာင့္ ဂစ္တာ ဝါသနာပါလဲလို႔ ေမးရင္ေတာ့ အစ္ကိုငယ္ငယ္ကတည္းက အေဖက ေရဒီယို အစအဆံုး ဖြင့္တယ္။ မနက္မိုးလင္း ၉နာရီကေန ည ၉နာရီထိ အိမ္မွာ ဖြင့္ထားတယ္။ သီးခ်င္းေတြ အကုန္လံုးကို ငယ္ငယ္ကတည္းက ရခဲ့တယ္ေပါ့ေနာ္။  အဲလိုႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီးေတာ့ အေဖဖြင့္ခဲ့တဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေၾကာင့္ပဲ အစ္ကို ဂစ္တာသမားအျဖစ္ ေသြးထဲသားထဲမွာ အသံေတြ အကုန္လံုး စိမ့္ဝင္ေနလို႔ ဂစ္တာသမား ျဖစ္တာလို႔ ထင္ပါတယ္။

အစ္ကိုက လက္ရွိမွာ ပရိသတ္ေတြလည္း သိပါတယ္။ ဂစ္တာ သူရဲေကာင္းတစ္ေယာက္ေပါ့။ ဂီတထဲမွာမွ အစ္ကိုက ဘယ္လိုျဖစ္လို႔ ဂစ္တာကို တစ္စိုက္မတ္မတ္ ေရြးခ်ယ္ ျဖစ္သြားတာလဲ။

ဂစ္တာကို ေရြးခ်ယ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ  အစ္ကိုပထမဆံုး အႏုပညာမွာ စၿပီး Music  နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စလုပ္တုန္းက ဂစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ အဓိက ပထမဆံုးက အစ္ကိုတို႔ အ.ထ.က(၄) ပုဇြန္ေတာင္ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းရွိတယ္။ အခုဗိုလ္္ျမတ္ထြန္းလမ္းဆိုတဲ့ ေက်ာင္းမွာ သူငယ္တန္း ကေန စၿပီးေတာ့ ၁၀ တန္းထိတက္ခဲ့တယ္။ အဲမွာ ပုဇြန္ေတာင္မွာ အ.ထ.က(၄) ပုဇြန္ေတာင္ ဘင္ခရာ တပ္ဖြဲ႕ဆိုတာ ရွိတယ္။ အဲမွာ အစ္ကိုက စၿပီးဝင္တုန္းက သင္တန္းသားေပါ့။ ေဘးေဇာင္းမႈတ္တဲ့ Flute ေလးေတြနဲ႔ သြားၾကတယ္။ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ၇တန္း ၈တန္း စၿပီး သင္ရင္းနဲ႔ အင္တာေနရွင္နယ္လုပ္တယ္။ အဲမွာ သင္ေပးတယ္။ ေရတပ္က ဆရာ သက္တင္ေအာင္တို႔ေပါ့ေနာ္။ ၿပီးေတာ့ အစ္ကိုတို႔ ေလမႈတ္တူရိယာကိုလည္း သင္ရတယ္။ အစ္ကိုထင္တယ္။ အစ္ကို ဆယ္တန္းေလာက္ ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ရာထူးတိုးေပးလိုက္တယ္။ ကလယ္ရီနက္လို႔ေခၚတဲ့ အနက္ေရာင္ေလးနဲ႔ ေလမႈတ္တူရိယာေလးကို အစ္ကို မႈတ္ရတယ္။ အဲလို instrument ငယ္ငယ္ကတည္းကေတာ့ တူရိယာေတြ တီးတတ္တယ္။ အဲလိုမ်ိဳးေလးေတြ အစ္ကိုငယ္ငယ္က သင္ခဲ့တယ္။ သင္ခဲ့ရင္းနဲ႔မွ ဂစ္တာသူငယ္ခ်င္းက ဂီတာ သင္တန္းသြားတက္ရင္းနဲ႔ သူ႔အိမ္မွာ ဂစ္တာ ဆရာက လာသင္ေပးတယ္။ သင္ေပးရင္းနဲ႔ သူတတ္ထားသမွ် အစ္ကိုတို႔ ၾကြားရင္းနဲ႔ အစ္ကိုက သူ႔ဆီက ျပန္သင္ရင္းနဲ႔မွ ဂစ္တာ ဘက္ကို ေရာက္သြားတာ။ ေရာက္ရင္းနဲ႔ ဂစ္တာသမား ျဖစ္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ အစ္ကို ကို ဂစ္တာသမား ျဖစ္ေအာင္ ဂစ္တာဘက္ကို ေရြးခ်ယ္တာလို႔ ထင္တာ အမွန္ေတာ့ ေလမႈတ္တူရိယကို စၿပီး ဝါသနာပါတာ။

ဒါေပမယ့္ အဲအခ်ိန္က လမ္းသရဲ တူရိယာဆိုၿပီးေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဂစ္တာကို မႀကိဳက္ၾကဘူးေပါ့။ အဲေတာ့ အခုနက ညီေလးေမးတဲ့ ေမးခြန္းပါပဲ။ ဂစ္တာကို တီးရင္းနဲ႔မွ ထပ္ၿပီးေတာ့ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာသြားတာက ဂစ္တာ ရစ္သမ္လည္း တီးေနတာပဲ။ တီးေနရင္းနဲ႔မွ အစ္ကို အေဖက ရစ္သမ္တီးတာ မႀကိဳက္ဘူး။ ေရွ႕အဖိုးႀကီးေတြကေတာ့ အိမ္မွာ ရစ္သမ္တီးရင္း ဆိုက်ရင္ သူက လက္မခံဘူး။ လက္မခံဘူးဆို တစ္ခါတေလက်ရင္ အေဖက မတားဘူး သူကိုယ္တိုင္လည္း မယ္ဒလင္ေလး တီးတယ္။ ပင္စင္ယူၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ မယ္ဒလင္ေလး အိမ္မွာ ေလ့က်င့္ရင္းတီးတယ္။ တီးရင္းနဲ႔ အေဖက ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ မင္းတို႔ ဂစ္တာ ငါနားေထာင္တာ ဘာမွ မကြဲျပားဘူးတဲ့။ တစ္ျဗန္းျဗန္းနဲ႔ ႀကိဳးေတြပဲ တီးေနတာပဲတဲ့ နားေထာင္လို႔ ဘာမွ ျပတ္ျပတ္သားသား မယ္လိုဒီ မပါဘူးေပ့ါ။

အဲတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က တစ္ရက္လည္းက်ေရာ ႐ုပ္ရွင္႐ံုႀကီးေအာက္မွာ လိစ္ဂစ္တာတီးနည္းဆိုတဲ့ စာအုပ္ေလး ဆရာ ပီမိုနင္နဲ႔ စာအုပ္ေလး ကၽြန္ေတာ္ဝယ္လာတယ္။ အဲတာေၾကာင့္ လိစ္တီးနည္းကို ကၽြန္ေတာ္ဟာကၽြန္ေတာ္ စာအုပ္နဲ႔ ၾကည့္ၿပီးတီးေရာ ရစ္သမ္တီးေပးတဲ့ သူငယ္ခ်င္းကလည္း သူက ရစ္သမ္ပဲတတ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ရသမ္ပဲ သင္ေပးတယ္။ အဲတာနဲ႔ လိစ္တီးနည္း ႏုတ္ေလးပါတယ္။ ဘင္ခရာသင္တန္းမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္က ႏုတ္ကၽြမ္းခဲ့တာကိုး အဲႏွစ္ခုေပါင္းၿပီး ကၽြန္ေတာ္တီးၾကည့္တဲ့ အခါက်ေတာ့ မယ္လုိဒီေပၚလာတယ္ေပါ့။ ေပၚလာေတာ့့ အဲဒီဂစ္တာသီခ်င္းေလးေတြ ေရာင္းတဲ့ စာအုပ္ေလးေတြ ကၽြန္ေတာ္ယူယူၾကည့္ၿပီး  တီးရင္းတီးရင္း မယ္လိုဒီအသံထြက္လာတယ္။ ထြက္လာေတာ့ တစ္ရက္က်ေတာ့ အေဖက အိပ္ရာထလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂစ္တာတီးတာကို မင္းအခုတီးတာေတာ့ ငါႀကိဳက္တယ္တဲ့။ အသံပီတယ္ေပါ့။ သူေျပာတာ လိစ္ကို ေျပာတာေပါ့ေနာ္။ ငါ့အေဖက လိစ္အသံကိုေတာ့ ႀကိဳက္တယ္။ လိစ္အသံသည္ လူႀကီးေတြနားနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္ရင္ အသံပီတယ္။ ရမ္သမ္က်ေေတာ့လည္း လံုးေထြးေနတာေပါ့။ အဲတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က လိစ္သမားျဖစ္ေအာင္ ေျဖးေျဖးခ်င္း ဆက္ေလ့လာရင္းနဲ႔ ဆရာေတြနဲ႔ သင္ေပါ့ေနာ္။ အခုက်ေတာ့ တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ သိတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဂစ္တာသမားဆိုတာ အရင္ေခတ္က စကားလံုးနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ လိစ္သမားပါ။

ေက်ာင္းမွာကတည္းက အစပ်ိဳးခဲ့တဲ့ ဂီတပညာဟာ သူ႔ဘဝကို ဂစ္တာႏိုင္ေဇာ္ရယ္လို႔ ျဖစ္လာေစမယ့္ ေျခလွမ္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ လိစ္ဂီတာ တီးခတ္တာကုိ စတင္သိကၽြမ္း ရင္းႏွီးလာၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ သူဟာ ဂစ္တာကိုပဲ တစ္စိုက္မတ္မတ္ေလ့က်င့္ဖို႔အတြက္ စိတ္အားထက္သန္ခဲ့ပါတယ္။

အစ္ကိုအေနနဲ႔ ဒါဟာ လက္ရွိမွာေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက ပရိတ္သတ္ေတြ အကုန္လံုးက အစ္ကို ကို ဂစ္တာသမား တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အသိမွတ္ျပဳၾကတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳး  အသိမွတ္မျပဳခင္ အခ်ိန္ နာမည္တစ္ခုမရခင္ အစ္ကိုအေနနဲ႔ ဘဝမွာ ႀကိဳးစားေနခ်ိန္မွာ အခု ဘဝမွာ အႏုပညာေလာကမွာ ခါးခါးသီးသီး ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ အမွတ္တရေတြ ဘယ္လိုမ်ိဳး ရွိလဲ အစ္ကို ။

တစ္ခါတစ္ခါ ကၽြန္ေတာ့္သားသမီးေတြကို အၿမဲတမ္းေျပာတယ္။ ဂစ္တာသမား မလုပ္နဲ႔ အဆိုေတာ္ မလုပ္နဲ႔။ ေဘးက အဆိုေတာ္ေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကို စိတ္ဆိ္ုးတယ္။ ကိုုႏိုင္ေဇာ္က ဘာျဖစ္လုိ႔ ကိုယ့္သားသမီးကို မလုပ္ခိုင္းရတာလဲေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္မ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ ဘာျဖစ္လို႔လဲေပါ့။ အဆိုေတာ္ မလုပ္နဲ႔ ဂစ္တာသမား မလုပ္နဲ႔။ မဟုတ္ဘူး အဆိုေတာ္ ဂစ္တာသမားလုပ္တယ္ဆိုတာ ထီထိုးသလိုပဲ။ ေပါက္ရင္ေတာ့ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး မေပါက္ရင္ အမ်ားႀကီး ဒုကၡေရာက္တာ။ အစ္ကိုက ေျပာျပတယ္။ ညီေလးေမးသလိုပဲ ဒုကၡေတြ အခက္ခဲေတြဆိုတာ အစ္ကိုတို႔ ဘဝမွာ မ်ားလြန္အားႀကီးလို႔ အခုစာေရးဆရာလုပ္ေတာ့ လူေတြက ဖတ္လို႔ ေကာင္းေနတာေပါ့ေနာ္။ ေရးပါအံုး ေရးပါအံုးဆို ေရးလုိ႔ မကုန္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ ဒုကၡဆိုတာ အစ္ကိုတို႔ ဘဝမွာ ႐ိုးသြားၿပီ။ ႐ိုးသြားလြန္းအားႀကီးလို႔ တစ္ခါတစ္ခါက်ေတာ့ ဂစ္တာကို ဂစ္ တာသမား အသစ္ဘဝမွာ ဂစ္တာတီးေနရင္းနဲ႔ ကိုယ့္ကို ဒုကၡေပးတဲ့သူေတြ မ်ားလြန္းအားႀကီးေတာ့ အဲဒီဂစ္တာကိုေတာင္ စိတ္နာတဲ့ ဘဝေရာက္တယ္။ ေတာ္ၿပီကြာ ဂစ္တာကို တစ္သက္လံုး မကိုင္ေတာ့ဘူး။ ဂစ္တာသမားဆိုတာ ဒီေလာက္ ဒုကၡေရာက္တဲ့ အလုပ္တစ္ခု။ ငါဘာလို႔ လုပ္မိလဲ မသိေနာ္။ အဲေတာ့ ဂစ္တာကို မျမင္ခ်င္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ ဘဝထိေအာင္ ေရာက္ဘူးတယ္။ ဂစ္တာကို မတီးဘူး။ ငါဂစ္တာကို လံုးဝ မကိုင္ေတာ့ဘူး။ ငါ့ကို ဒီေလာက္ ဒုကၡျဖစ္တဲ့ တူရီယာကို ငါမတီးေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ အဲလိုမ်ိဳး ခါးသီးတဲ့ စိတ္ေတြ ျဖစ္ဖူးတယ္။

ဒါေပမယ့္ အခုနက ေျပာသလို ဘာကိစၥမ်ိဳးက ျဖစ္သလဲဆိုေတာ့ ဥပမာတစ္ခု အစ္ကိုေျပာျပမယ္။ အစ္ကိုတို႔ လက္သင္ဘဝေပါ့။ အစ္ကိုကို ယံုၾကည္လို႔ စီးရီးတစ္ခု လာအပ္တယ္။ လာအပ္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းက အပ္တယ္။ သူငယ္ခ်င္းကလည္း အစ္ကို ျဖစ္ေစခ်င္တယ္ေပါ့ေနာ္။ မင္းကိုငါ စီးရီးတစ္ခု အပ္မယ္ဆို အစ္ကိုကလည္း အိမ္မွာ အသားကုန္ က်င့္တာေပါ့။ ႏုတ္ေတြလုပ္ က်န္တဲ့ ေဘ့သမားရယ္၊ ကီးဘုတ္သမားရယ္ကိုလည္း ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ေတြေပါ့ အဲေခတ္က တီးႏိုင္တဲ့ သူေတြ ငွားၿပီး စတူဒီယုိ တစ္ခုမွာ သြားတီးၾကတယ္။ တီးလည္းတီးေရာ အဲမွာ အဓိက ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္က အစ္ကို႔ကိုတအားဒုကၡေပးတယ္။ အစ္ကိုက သူတို႔တီးဖို႔ ပိုက္ဆံလည္းေပးရေသးတယ္။ အနစ္နာခံၿပီးေတာ့လည္းအ ကုန္လံုး ေအာက္ေျခသိမ္းကစ ႏုတ္စာရြက္ေလးက ေျပးသြားခ်ိတ္ ေပါ့။ ကိုယ္က ကိုယ့္ထက္ေတာ္တဲ့လူႀကီးေတြနဲ႔ တြဲခ်င္လုိ္႔သာ လုပ္ရတာ။ သူက အစ္ကိုကို တစ္ခ်ိန္လံုးဒုကၡေပး အရက္ဝယ္ခိုင္း ဒုကၡေပး ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ မင္းဒီတီဒလံုးေတြ တီးလို႔မရဘူး မင္းလက္နဲ႔ မျဖစ္ဘူး။ အစ္ကိုက ေနာက္ဆံုးသတ္မွတ္တဲ့အခ်ိန္ မျပည့္မခ်င္းတီးတယ္။ ဂ်ဳတီျပည့္ခါနီဒမွ တီးေတာ့ အစ္ကိုက လက္ေတြတုန္ ဆရာႀကီးေတြက တြဲမေခၚဘဲနဲ႔ ဒုကၡေပးေတာ့ အေယာင္ေယာင္အမွားမွားေတြ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အဲ ဂ်ဳတီမွာ အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္းနဲ႔ အစ္ကိုတီးတာေတြ အကုန္လံုး အလြဲလြဲ အေခ်ာ္ေခ်ာ္ ျဖစ္သြားတယ္။ အဆိုေတာ္လည္း စိတ္ဆိုးတာေပါ့။ အစ္ကိုက မႏိုင္ဘဲနဲ႔ အလုပ္တစ္ခုကို လက္ခံတယ္ေပါ့ေနာ္။

ေျပာခ်င္တာက သူတို႔ကို ခ်စ္လြန္းလို႔ ကိုယ္က ပိုက္ဆံေပးၿပီးလည္း ေခၚတီးရေသးတယ္။ အစ္ကို ကို ေပ်ာ္ေအာင္မလုပ္ဘဲနဲ႔ အစ္ကို ကို ဝိုင္းႏွိမ္ေတာ့ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ အစ္ကိုတီးတဲ့ အလုပ္ေတြ မေအာင္ျမင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ စတူဒီယိုက ဂ်ဳတီျပည့္ၿပီ ျပန္ေတာ့ဆို အစ္ကိုတို႔အားလံုးက ျပန္ရတယ္။ ေနာက္ထပ္တီးမယ့္ ပိုက္ဆံလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ အဲလို ဒုကၡေရာက္တာေလ။ ေနာက္ေတာ့ သူတို႔က အစ္ကို ထပ္ၿပီးေတာ့ အညွာတာ ပဲနဲ႔ အျပစ္ေတြပဲ တင္တာေပါ့ေလ။ အစ္ကိုေနာက္ဆံုး အျပန္ၾကေတာ့ လမ္းမွာ ငိုေတာင္ငိုတယ္။ အစ္ကိုသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ ငိုတယ္ေပါ့ေနာ္။ ေတာ္ၿပီကြာ ငါအဲလုပ္မလုပ္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီးေတာ့ အစ္ကို လံုးဝ ဂစ္တာကို မတီးေတာ့ဘူးဆိုၿပီး တစ္ပါတ္ေလာက္ ဂစ္တာမတီးပဲ စိတ္ထဲမွာ ေမ့ပစ္လိုက္တယ္ေပါ့။ ငါ့ဘဝမွာ ဂစ္တာလည္း မရွိေတာ့ဘူးေပါ့ ငါ့က ဂစ္တာကို ခ်စ္သေလာက္ ဂစ္တာသမားေတြက ငါ့ကို ျပန္ဒုကၡေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ငါ့ကို အခုသြားတဲ့ ခရီးမွာ ကူညီမယ့္သူက တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူး။ ရွိသမွ်လူအားလံုးက ဒုကၡေပးမယ့္ သူႀကီးပဲ အဲေခတ္က ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာေပါ့ေနာ္။ အဲတာနဲ႔ အစ္ကို မတီးေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။

ႏွစ္ရက္ သံုးရက္ေလာက္ေနေတာ့ မေနႏိုင္ဘူး။ မိုးလင္းတာနဲ႔ ဂစ္တာကိုပဲ သတိရတယ္။ ဂစ္တာကို ငါမတီးေတာ့ဘူးကြာဆိုၿပီးေနေပမယ့္ ဂစ္တာက အျပစ္မရွိဘူးေလ။ လုပ္တဲ့သူေတြကသာ အျပစ္ရွိတာ။ ဒါေပမယ့္ အခုနကေျပာသလိုေပါ့ အစ္ကို ဂစ္တာသမားျဖစ္ဖို႔ ဒါေလးေတြက ေသးေသးေလးပဲ ရွိေသးတယ္။ အစ္ကိုဒုကၡေရာက္ခဲ့တဲ့ ခရီးေတြက အမ်ားႀကီး။ ၿပီးေတာ့ လူတိုင္းကို ကူညီတယ္။ ခ်စ္လို႔ကိုယ္က အခုစာနယ္ဇင္းပြဲေတြမွာ မိတ္ဆက္စကားေျပာတယ္ဆိုတာက အရင္တုန္းက အစ္ကိုတို႔ ဘဝေတြမွာ အသစ္ေတြကို ခါးခါးသီးသီး ဒုကၡေပးတဲ့ ဒဏ္ ခံခဲ့ရလို႔ ေနာက္တစ္မယ့္ အဆိုေတာ္ေတြ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ အဲလိုမျဖစ္ေအာင္ ေပါင္းကူးတံတား အေနနဲ႔ အစ္ကိုက အၿမဲတမ္း အမွတ္တရ စကားေလး စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆိုင္ရာမွာေပါ့ေနာ္။ အားေပးတဲ့ စကားေတြ ေျပာတာပါ။ အစ္ကိုတို႔ေခတ္က ေတာ္ေတာ့္ကို  ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္းကိုလည္း ခံရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဂစ္တာ သမားတစ္ေယာက္ဘဝမွာ အစ္ကုိ အခက္ခဲေတြ အမ်ားႀကီး ႀကံဳခဲ့ရမွာပဲဆိုတဲ့ စကားေျပာရင္ အစ္ကို႕ဘဝမွာ အမ်ားႀကီး ရွိတဲ့ထဲက တစ္ခုပဲ ေရြးၿပီးေျပာတာပါ။

အစ္ကိုအေနနဲ႔ အခုနကလို အျဖစ္ပ်က္ေတြ ခါးသီးတာေတြ ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ အခါမွာ ဒီလမ္းေၾကာင္းကိုလည္း ဆက္ေလ်ာက္ခ်င္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ေနာက္တစ္ေခါက္ျပန္ေလွ်ာက္မယ္ဆိ္ုတဲ့ အခ်ိန္မွာ က်ေနတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြကို အစ္ကို ဘယ္လိုမ်ိဳး ကိုယ့္ကိုယ္အားတင္းၿပီးေတာ့ ေရွ႕ဆက္ခဲ့သလဲ။

အစ္ကုိက ေမြးကတည္းက စိတ္တစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ အစ္ကိုက ေလ့လာခ်င္တဲ့ စိတ္တစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ နာမည္ႀကီးခ်င္တာလဲ မဟုတ္ဘူး။ အစ္ကိုေျပာတဲ့ သေဘာက အစ္ကို အခု ဂစ္တာကို တီးရသည္ျဖစ္ေစ မတီးရသည္ျဖစ္ေစ ဂစ္တာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္ေတြကို အစ္ကို ေလ့လာတယ္။ တစ္ခ်ိန္လံုး ကိုယ္က ဂစ္တာကို သင္ယူေနတာ။ တစ္ခ်ိဳ႕ကက်ေတာ့ စင္ေပၚမွာ တက္တီးခ်င္တာ။ နာမည္ႀကီးခ်င္တာပဲ ရွိတယ္။ အစ္ကိုက သူ႔ဆီက ဘာထြက္လာမလဲဆိုတာ ေလ့လာခ်င္တာ။ သင္ယူခ်င္တာ။ သူ႔ဆီမွာ အစ္ကိုတို႔ေလ့လာခ်င္တာ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ မကုန္ႏိုင္ဘူးေလ။ ဂစ္တာဆို ပလပ္ကင္ ရွိမယ္။ ဘင့္ေတြရွိမယ္။ ဂ်ပ္ေတြ ရွိမယ္။ သူ႔ပညာေတြက ဒီဂစ္တာ ႀကိဳး ၆ႀကိဳးထဲမွာ ထြက္လာတာေတြက အမ်ားႀကီးေလ။ သူ႔ကို အစ္ကို သင္ေပးေနတဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္လို အစ္ကိုက ဂစ္တာကို ခ်စ္တာ။

အစ္ကိုငယ္ငယ္တုန္းက အၿမဲတမ္း စကားတစ္ခု ရွိတယ္။ အစ္ကိုအိမ္ေရွ႕က သံမံတလင္းခံုေလးမွာ ဂစ္တာ တစ္ခ်ိန္လံုး ထိုင္တီးေနတာ။ လူေတြက ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ တစ္ခ်ိန္လံုး ဂစ္တာထိုင္တီးေနတာ မပ်င္းဘူးလားဆိုေတာ့  အစ္ကိုက ပ်င္းဖို႔ သတိမရဘူး။ တစ္ခါ တစ္ခါက် အစ္ကိုေျပာခ်င္တဲ့ စကားေတြကို ဂစ္တာနဲ႔ ေျပာေနတာ။ အဲေလာက္ထိ ႐ႈးသြပ္တယ္ေပါ့ေနာ္။ ညီေလးေျပာသလို အစ္ကို ဘာျဖစ္လို႔ စိတ္ဓာတ္မက်တာလဲဆိုေတာ့ အစ္ကို တစ္ခါတေလ လံုးဝ စိိတ္ဓာတ္က်တယ္။ စိတ္ဓာတ္က်သမွ်ကို ဂစ္တာထဲမွာထည့္ၿပီး တီးေနလိုက္တယ္။ အဲလိုမ်ိဳး ဂစ္တာက ကိုယ့္ဘဝအတြက္ အေဖာ္လို႔ ျဖစ္ေနတာေပါ့။ အခုထက္ထိလည္း အိမ္ျပန္ေရာက္တယ္ဆုိရင္ အဝတ္မလဲရေသးဘူး။ အစ္ကို အရင္းဆံုး ပါဝါဖြင့္လိုက္တယ္။ ကြန္ပ်ဳတာဆို ထံုးစံတိုင္းပဲ ဖြင့္လိုက္ရင္ Run  ေနၿပီေလ။ အဲေတာ့ effect  ေတြကုန္လံုးကို တစ္ခ်က္ဖြင့္လိုက္တာနဲ႔ ပြင့္တဲ့ စနစ္ကို လုပ္ထားတယ္။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဆရာ ကံခၽြန္ေျပာတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွာ ရွိတယ္ေပါ့ေနာ္္။ အလုပ္လုပ္ရတာ စိိတ္မဝင္စားဘူးဆိုတာ အလုပ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို စနစ္တက်မထားလို႔တဲ့။ အလုပ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပစၥည္းဆိုတာ တစ္ခ်က္ထိလိုက္တာနဲ႔ အကုန္ အဆင္သင့္ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ အလုပ္လုပ္ရတာ အရမ္းအဆင္ေျပတယ္။ အစ္ကို စတူဒီယိုမွာ အစ္ကိုတစ္ခ်က္ ခလုတ္ႏွိပ္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ခ်က္တည္းပြင့္ေအာင္ အကုန္လံုးကို ON ထားတယ္။ အဲလိုမ်ိဳး ဂစ္တာကို တစ္စိုက္မတ္မတ္ က်ဆံုးတာ ေအာင္ျမင္တာ အစ္ကို မသိဘူး။ စိတ္ဓာတ္က်တာ မက်တာ အစ္ကိုမသိဘူး။ စိတ္ဓာတ္က်လည္း ဂစ္တာတီးမယ္ ေအာင္ျမင္လည္းဂစ္တာ တီးမယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ရွိတယ္။ ဒီေန႔ ႐ိႈးေအာင္ျမင္သြားၿပီ။ ေနာက္ေန႔ေလ်ာက္သြားၿပီး အေပ်ာ္ပါးေတြ လုပ္တယ္။ ေအာင္ပြဲခံတယ္။ အစ္ကိုမွာေအာင္ပြဲခံတာ ဘယ္ေတာ့မွ မရွိဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း ေအာင္ပြဲမခံဘူး။ ငါေအာင္ျမင္ၿပီဆိုၿပီးေတာ့ ႐ိႈးေတြ ေျမာက္မ်ားစြာတီးခဲ့တာပဲ ေနာက္ေန႔ အားလံုးစုၿပီးေတာ့ ဒီညဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာစုၿပီးေတာ့ ေအာင္ပြဲသြားခံမယ္။ စားၾကေသာက္ၾကမယ္ အစ္ကိုဘယ္ေတာ့မွ မလိုက္ဘူး။ ညစာစားပြဲေတြ နယ္ေတြမွာ တီးၾကတယ္။ ပြဲၿပီးသြားရင္ စားၾကေသာက္ၾကမယ္ဆို ကိုယ္မလိုက္ဘူး။ အစ္ကိုေအာင္ပြဲခံတာ ဂစ္တာနဲ႔ပဲ ေအာင္ပြဲခံတယ္။ အဲေတာ့ ေနာက္လူငယ္ေတြလည္း အစ္ကိုေျပာခ်င္တာက ႐ံႈးတာေတြ ႏိုင္တာေတြကို ေခါင္းထဲမထည့္နဲ႔ ဂစ္တာကို တကယ္ခ်စ္ရင္ ဂစ္တာနဲ႔ပဲ ဖက္ၿပီးေတာ့ ေအာင္ပြဲခံ။ ဘယ္အခ်ိန္မဆို ဒါဆိုရင္ေအာင္ျမင္တဲ့သူ ျဖစ္လာမွာပဲ။ ကိုယ္ရင္ထဲမွာရွိတဲ့ ဆံုး႐ံႈးမႈကိုလည္း ဂစ္တာထဲမွာပဲ ထည့္လိုက္။ ေအာင္ျမင္မႈကိုလည္း ဂစ္တာထဲမွာပဲ ထည့္လိုက္ ။ အဲေတာ့ အစ္ကိုေျပာခ်င္တဲ့ သေဘာက ဂစ္တာသည္ သက္မဲ့ပါ။ ဒါေပမယ့္ သက္ရွိတစ္ေယာက္လို ကိုယ္ကလည္းခ်စ္ရင္ သူကလည္း ကိုယ့္ကို ျပန္ခ်စ္လာမယ္လို႔ အစ္ကိုေတာ့ ဥပမာေပးခ်င္တယ္။

ဂစ္တာကို သက္ရွိတစ္ေယာက္လို သေဘာထားၿပီးေတာ့ သစၥာရွိရွိေလ့က်င့္ခဲ့တာေၾကာင့္လဲ သူ႔ကို ပရိတ္သတ္ေတြက အသိမွတ္ျပဳတာလို႔ ခံယူထားသူ ျဖစ္ပါတယ္။ အခက္ခဲေတြ ႀကံဳရတုိင္းမွာလည္း စိတ္ကို ဂစ္တာတီးတဲ့ အလုပ္မွာပဲ ႏွက္ျမွဳပ္ထားတာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈ ႐ံႈးနိမ့္မႈဒဏ္ကို ခံႏိုင္တာ ျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆထားပါတယ္။

အစ္ကိုဘဝမွာေကာ အဲလိုမ်ိဳး မွတ္မွတ္ရရ ပြဲလိုမ်ိဳး ဘဝမွာ မွတ္မွတ္ရရ စံျပထားရတဲ့ မေမ့ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္လို႔ ေျပာပါဆိုရင္ ဘယ္သူေတြမ်ား ျဖစ္မလဲ။

ဘဝမွာကိုယ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကူညီခဲ့တဲ့ ဆရာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အဓိက ကိုယ့္ဆရာ ကိုခင္ေမာင္ျမင့္တို႔၊ ကိုခိုင္ေက်ာ္တို႔၊ သူတို႔ဆိုရင္ ကိုယ့္ဘဝမွာ ထိပ္ဆံုးမွာ ထားရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆ္ိုေတာ့ အစ္ကိုအခုနကလိုေပါ့။ ပထမဆံုး အစ္ကို အႏွိမ္ခံရတယ္ေပါ့ေနာ္။ စိတ္ဓာတ္က်ေအာင္ ေနရာ အားလံုးက လုပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ အစ္ကို စိတ္ဓာတ္က်ၿပီးေတာ့ ဂစ္တာပဲ တီးေနတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ဘာမွမရွိေတာ့ဘူး။ အဲခ်ိန္မွာ ဆရာခိုင္ေက်ာ္ စာအုပ္ထြက္တယ္။ ကိုခင္ေမာင္ျမင့္ ေက်ာက္ေျမာင္းမွာ ေနတယ္။ သူက အစ္ကို ကို အရမ္းလည္း ခ်စ္တယ္။ သားတစ္ေယာက္လိုခ်စ္ေတာ့ အစ္ကို ေခၚၿပီး ညီေလးႏိုင္ေဇာ္ မင္းငါ့ဆီလာခဲ့။ မင္းကိုငါသင္ေပးမယ္။ မင္းတကယ့္ professional တစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ဘာေတြေလ့လာရမယ္။ ႐ုပ္ရွင္ထဲက ေျပာရင္ေတာ့ တ႐ုတ္သိုင္းကားထဲက ဆရာႀကီးေတြ သင္ေပးသလိုေပါ့။ အစ္ကို ကို  စနစ္တက် သင္ေပးတယ္။ သင္ေပးတယ္ဆိုတာ ဂစ္တာတီးနည္းတင္ မဟုတ္ဘူး စိတ္ေနစိတ္ထားေကာ လူေတြကို ဘယ္လိုကူညီရမလဲ။ ကိုယ္နာမည္ႀကီးသြားခဲ့ရင္ အဲလိုလူမ်ိဳး လုပ္ရပ္မ်ိဳး မလုပ္ဖို႔ သူက ေသခ်ာသင္ေပးတာ။ အဲေတာ့ ဆရာခိုင္ေက်ာ္ရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ကိုယ္က လူကေတာ့ professional မျဖစ္ေသးဘူး။ စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆိုင္ရာမွာ professional ျဖစ္ေအာင္ သူက သင္ေပးေနၿပီ။

အစ္ကိုက အရင္တုန္းက အၿမဲတမ္းေျပာတယ္။ အစ္ကိုက တီးဝိုင္းတစ္ဝိုင္း ဖြဲ႕ခ်င္တာေလ။ ရပ္ကြက္ထဲက သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အစ္ကိုတို႔ စိတ္ကူးေပါ့ကြာ။ ငါတို႔ရပ္ကြက္ထဲက သူငယ္ခ်င္းေတြ ႏိုင္ငံေက်ာ္ေအာင္ လုပ္ၾကမလဲ။ အစ္ကိုသူငယ္ခ်င္းေတြကို အစ္ကိုက သင္ေပးတယ္။ သင္ေပးရင္ အစ္ကိုက ဂစ္တာက်င့္တယ္။ သူတို႔က မက်င့္ဘူး။ ေလ်ာက္သြားေနတာ။ သီခ်င္းတိုက္ရင္ ဒီေကာင္ေတြက မွား အစ္ကိုက စိတ္ေတြဆိုး ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ကိုခင္ေမာင္ျမင့္က ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ အစ္ကိုဆရာက မင္းအဲဝိုင္းကို ဖ်က္လိုက္ေတာ့တဲ့။ အစ္ကိုကလည္း မဖ်က္ခ်င္ဘူး။ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အရမ္းသံေယာဇဥ္ရွိတယ္။ သူတုိ႔နဲ႔တူတူ တက္မယ္ေပါ့။ သူက အစ္ကို အဆိုမိန္႔ေလးတစ္ခု ေျပာျပသြားတယ္။ အရမ္းေကာင္းတယ္။ မင္းျဖတ္လိုက္ေတာ့တဲ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲအစ္ကို ကၽြန္ေတာ္သူတို႔နဲ႔ ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္မယ္လို႔။ မင္းသူတို႔နဲ႔ လုပ္လို႔မရေတာ့ဘူး ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ မင္းေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုေပၚတက္မယ္ဆိုရင္ အေႏွာင္ဖြဲ႔ေတြကို ျဖဳတ္ခ်ရာမွာ အေႏွာင္အဖြဲ႕ေတြ စြဲၿပီးတက္ရင္ မင္းဘယ္လိုမွ ေရာက္မွာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ မင္းကိုယ္မင္း အေပါ့ပါးဆံုး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၿပီးမွ တက္တဲ့။ မင္းတကယ္လို႔ ေစတနာရွိရင္ အေပၚကေန ႀကိဳးျပန္ခ်ေပး ဆြဲတင္လိုက္။ ဒါပဲရွိတယ္။ သူတို႔နဲ႔တူတူတက္ရင္ မင္းပါ ျပဳတ္က်သြားလိမ့္မယ္။ ေျပာၿပီး သူက ဘာလုပ္ခိုင္းလဲဆိုေတာ့ ဒီတီးဝိုင္းကို ဖ်က္လိုက္ေတာ့တဲ့။ မင္း တကယ္လုပ္ရမွာက professional ေတြဆီမွာ သြားၿပီး တပည့္ခံရမွာတဲ့။ မင္းထက္ေတာ္တဲ့သူေတြၾကားမွာ မင္းတပည့္ခံရမွာတဲ့။ သူတို႔နဲ႔တီးႏိုင္မွ မင္းက အညံဆံုးျဖစ္မွ မင္းက တိုးတက္မွာတဲ့။ သူတို႔ၾကားထဲမွာ အေတာ္ဆံုးျဖစ္ေနရင္ မင္းဘာမွ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ သူေျပာတဲ့ အဆိုမိန္႔ေတြက ကိုယ့္ဘဝမွာ အေကာင္းဆံုး စကားေတြပါပဲ။

ဒီလိုနဲ႔ပဲ သူရဲ႕ ဆရာဟာ သူ႔ကို လမ္းျပေပးခဲ့တာေၾကာင့္ သူ႔ဘဝမွာ အမွတ္တရ ရွိေနခဲ့တဲ့ ဂီတ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲေလးတစ္ခုမွာ တီးခတ္ခြင့္ရခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းကိုလည္း အခုလိုမ်ိဳး ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။

သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ တီးတဲ့ဝိုင္းမွာ အစ္ကို ကို စင္ေပၚတက္ၿပီးေတာ့ ရစ္သမ္တက္ တီးခိုင္းတယ္။ သူရမယ့္ေနရာကို အစ္ကိုကို ေပးတီးတာေပါ့ေနာ္။ တီးရင္းနဲ႔ တစ္ရက္လည္းက်ေရာ သာေကတတံတာအဆင္း ေဒါပံုေပါ့ သေဘၤာက်င္းဘက္မွာ သူ႔မိတ္ေဆြ ကံထ႐ိုက္တစ္ေယာက္က စတိတ္႐ိႈးလုပ္တယ္။ အဲ႐ိႈးမွာ တီးမယ့္ Player  ေတြက အေကာင္းေတြႀကီးပဲ။ အဲၾကားထဲမွာ အစ္ကိုကို မင္းရသမ္တက္တီးတဲ့။ ကိုယ့္ဆရာကို သူငယ္ခ်င္းအရင္းဆိုေတာ့ သူတို႔က ေပးတီးတာ။ အဲတာကို ကိုယ့္ဆရာက  သူမတီးပဲနဲ႔ အဲတုန္းက ကီးဘုတ္က ကိုသိန္းေဆြ၊ ဂစ္တာက ကိုျမင့္ဦးတဲ့၊ ဒရမ္က ကိုေက်ာ္မင္း၊ ေဘ့က ကိုေတာ္ပီေဂ်ာ္ႏိုင္ အဲလို ကိုယ့္ထက္ဝါရင့္ၿပီး တကယ္တီးႏိုင္တဲ့ ဆရာႀကီးေတြ ၾကားထဲမွာ အစ္ကိုက ရစ္သမ္တက္တီးရတာ ကေလးေပါ့ေနာ္။ အားလံုးက ဒီေကာင္ျဖစ္ပါ့မလားဆိုေတာ့ ခပ္ရွင္းရွင္းေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဖာဂူဆန္က ႐ိုနယ္ဒိုကုိ လႊတ္လိုက္သလိုေပါ့။ သူ႔စိတ္ခ်လို႔သာ ငွားလိုက္သလိုမ်ိဳး ဆရာက မဟုတ္ဘူး မင္း ဒီေကာင္ကို မင္းေလ်ာ့မတြက္နဲ႔တဲ့ ဒီေကာင္ျဖစ္လာမယ့္ေကာင္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အစ္ကိုက လိစ္သမားလည္း ျဖစ္ခ်င္တယ္။ ရစ္သမ္ပဲ တက္တီးတယ္ဆိုေတာ့ မွတ္မွတ္ရရ အဆိုေတာ္က ေလးေယာက္ အဲေလးေယာက္က အစ္ကိုဘဝမွာ မေမ့ႏိုင္တဲ့ ေလးေယာက္ေပါ့ေနာ္။

နံပါတ္တစ္ အဆိုေတာ္က ထူးအိမ္သင္၊ ထူးအိမ္သင္က အဲတုန္းက ေမွာ္ဆရာအိမ္မက္ပဲ ထြက္ေသးတာ။ အဲမွာ ထူးအိမ္သင္ကို အစ္ကို တီးခြင့္ရလိုက္တယ္။ ထူးအိမ္သင္က အေမ့အိမ္တို႔ ဘာတုိ႔ အကုန္ဆိုတယ္။ နာမည္ႀကီး အရမ္းႀကီး ႐ိႈးေတြ မရွိေသးတဲ့ အခ်ိန္ ေနာက္တစ္ေယာက္က ရွားရွားပါးပါးပဲ ႐ိႈးေတြမွာ ဆိုေလ့မရွိဘဲနဲ႔ ငွားလိုက္တာ။ ကိုုမိုးေအာင္တဲ့။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ဂ်က္ျမေသာင္းတဲ့။ ဂ်က္ျမေသာင္းက ရာဇဝင္႐ိုင္းတယ္တို႔ မ်က္ရည္ေတာ့မက်နဲ႔ အခ်စ္ရယ္လို႔ ငိုသံမၾကားရဲလို႔ပါတို႔ တကယ္ေျပာတာပါလို႔ အရမ္းနာမည္ႀကီးတဲ့ အခ်ိန္ ဂ်က္ျမေသာင္းလည္း ျဖစ္တယ္။ အစ္ကိုသူကိုလည္း တီးခဲ့ဘူးတယ္ေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ ရစ္သမ္သမားအေနနဲ႔ မထင္မရွားေပါ့။ ဗီြဒီယို မွတ္တမ္းတင္တာ ဘာမွ မရွိဘူး။

ေနာက္ဆံုးတစ္ေယာက္က ပိုဆန္းတယ္။ အဲတစ္ေယာက္က အဲခ်ိန္မွာ နာမည္ မႀကီးေသးဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာကို ခင္ေမာင္ျမင့္နဲ႔ လူခ်င္လည္းခင္လို႔ ငွားလိုက္တာ နာမည္အရမ္းမႀကီးေသးဘူး။ အဲအဆိုေတာ့္က ပ႐ိတ္သတ္လည္း အဲေလာက္မႀကိဳက္ေသးဘူး။ ေခၚဆိုေတာ့ လာဆိုေပးတယ္။ ဆိုေပးရင္းနဲ႔ အစ္ကိုဆီက ပက္ထရြန္ေလး ယူတီးၿပီးေတာ့ ျပန္ေပးသြားတယ္။ သီခ်င္းကလည္း သိပ္မဆိုဘူး။ ေနာက္ေတာ့ သူဆိုတဲ့ သီးခ်င္ တအားနာမည္ႀကီးသြားတယ္။ သူဆိုတာ ငွက္ကေလးမ်ားတို႔ရယ္၊ စိတ္ညစ္လြန္းလို႔ အပန္းေျဖ၊ ကိုယ္ဗီြဒီယိုၾကည့္ရင္ေကာင္းမလား။ အဲတုန္းက ပ႐ိတ္သက္က သူ႔ကို အရမ္းမႀကိဳက္ေသးဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူ႔က အေကာင္းဆံုးေတးမ်ား မထြက္ေသးဘူး။ အဲေရွ႕က လမ္းသစ္တို႔ ၾကယ္တစ္ခြန္တို႔ ထြက္ေနၿပီ ကိုေဇာ္ဝင္းထြဋ္ သူက ၾကယ္တံခြန္တို႔ ထြက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ လူေတြအားလံုးက အသံကြဲကြဲႀကီးမို႔ မႀကိဳက္ၾကဘူး။ အေကာင္းဆံုးေတးမ်ားဆို ထြက္လိုက္ေတာ့မွ ေကာင္းကင္ေမေမတို႔ နဲ႔ တစ္ႏိုင္ငံလံုးက ႀကိဳက္သြားတာေလ။ အေကာင္းဆံုးေတးမ်ားမထြက္ခင္ အေရွ႕ပိုင္းမွာ သူလာဆိုတာ။ သူ႔ကိုယ္သူ အရမ္းနာမည္ႀကီးတယ္လို႔ သူမသိေသးဘူး။ သူလည္း မႀကီးေသးဘူး အဲေတာ့ ပရိတ္သတ္ေတြက ဘာလဲပဲ ေစာင့္ၾကည့္ေနတာ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အစ္ကို ဂီတာ တီးခြင့္ရတယ္ဆိုေတာ့ ကိုခိုင္ေက်ာ္တို႔ ကုိခင္ေမာင္ျမင့္တို႔ဆိုတာ အစ္ကိုအရမ္းခ်စ္တဲ့ ဆရာပါ။ အခုကြယ္လြန္သြားပါၿပီ။ သူ႔ရဲ႕ေက်းဇူးေၾကာင့္ အစ္ကို ဒီဘဝမွာ ရပ္တည္ႏိုင္တာပါ။ အစ္ကိုဘဝမွာ မေမ့ႏုိင္တဲ့ ဆရာထဲမွာထိပ္ဆံုးပါတဲ့ ဆရာေပါ့။

အခုလိုမ်္ိဳး သူ႔ဘဝမွာ အၿမဲတမ္းရွိေနခဲ့တဲ့ ဆရာေတြနဲ႔ အႏုပညာ ေမာင္ႏွမေတြေၾကာင့္ပဲ ေအာင္ျမင္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေနာက္ထပ္မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို လက္တြဲေခၚယူခ်င္စိတ္ ရွိတယ္လို႔ ဆက္လက္ေျပာျပသြားခဲ့ပါတယ္။

အစ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္ေတြထဲမွာလည္း ရွိတယ္ေပါ့ေနာ္။ သူတို႔က ဝါသနာပါတဲ့  ကိစၥက တစ္ခု လက္ရွိမွာသူတုိ႔လုပ္ေနရတဲ့ ကိစၥက တစ္ခုျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီလို လူငယ္ေတြ အတြက္ေကာ အစ္ကိုလိုမ်ိဳး အစ္ကိုရဲ႕ ဝါသနာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ကို သူတို႔အေနနဲ႔ ဘာေတြလိုအပ္မယ္ ထင္လဲ။

အစ္ကိုေျပာသလို ပိုက္ဆံရတဲ့ အလုပ္တစ္ခုက လြယ္လြယ္ကူကူ ခ်က္ခ်င္း စြန္႔လႊတ္ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ပိုက္ဆံရဖို႔လည္း ရွာရအံုးမယ္။ ၿပီးမွ ကိုယ္ဝါသနာပါတာကို သြားရမွာေလ။ ဝါသနာပါတာ ထားပါေတာ့ ညီေလးက စာေရးခ်င္တယ္။ ဝင္ေငြမရွိဘဲနဲ႔ ဘယ္သူမွ စာေရးလို႔ မရဘူး။ စာေရးၿပီး ဝင္ေငြရဖို႔ဆိုတာကလည္း မင္းက နာမည္ႀကီးမွ မဟုတ္တာ မင္းကို ဘယ္သူက ပိုက္ဆံေပးမွာလဲ။ အဲႏွစ္ခုၾကားမွာလူငယ္ေတြက တစ္ခုေတာ့ လုပ္ရမွာပဲ။ ထားပါေတာ့ ညီေလးက စာေရးခ်င္တယ္။ စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္ရင္ စာေရးဖို႔ က်င့္တာက တစ္မ်ိဳး၊ လက္ရွိမွာေတာ့ ညေစာင့္အလုပ္လည္း လုပ္ရႏိုင္တယ္။ အစ္ကိုဆိုရင္ ဂီတာသမားျဖစ္ခ်င္လို႔ ၂၂ လမ္းမွာရွိတဲ့ ကန္ထ႐ိုက္တိုက္မွာ တိုက္ေစာင့္နဲ႔ မန္ေနဂ်ာလို႔ အမည္ခံထားေပမယ့္ တကယ္တမ္းေတာ့ စတိုခန္းေစာင့္တာပါ။ အစ္ကို ဝင္လုပ္ရတယ္။

အဲမွာဝင္လုပ္ေတာ့ ကန္ထ႐ိုက္က အစ္ကိုကို အရမ္းႀကိဳက္တယ္။ ေက်ာင္းေတြပိတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ပထမႏွစ္ေက်ာင္းေတြ ပိတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ၈၈ အေရးခင္းၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းပိတ္လိုက္ေရာ။ ပထမႏွစ္မွာပဲ အလုပ္မရွိေတာ့ဘူး။ အိမ္ကလည္း အစ္ကိုကို နင္အလုပ္တစ္ခု ဝင္လုပ္ေတာ့ ေက်ာင္းေတြလည္း ပိတ္လိုက္ၿပီဆိုေတာ့ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ အေဖက ကန္ထ႐ိုက္လုပ္ေတာ့ သူကန္ထ႐ိုက္တိုက္မွာ ဝင္လုပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဓိက ျပႆနာက အစ္ကို ဒီအလုပ္ မလုပ္ခ်င္ဘူး။ အစ္ကိုျဖစ္ခ်င္တာက ဂစ္တာသမား၊ အဲေတာ့ သူ႔အလုပ္သာ လုပ္တယ္ အစ္ကို စိတ္မပါဘူး။ အဲေတာ့သူကလည္းေျပာတယ္။ ႏိုင္ေဇာ္ မင္းနည္းနည္းေတာ့ေလ့လာ။ မင္းဒီထက္ေလ့လာရင္ မင္းကို ရာထူးေတြလည္း ဒီထက္တိုးေပးမယ္ လုပ္ငန္းေတြလည္း ဒီထက္ ရာထူးတိုးေပးမယ္။ မင္းက ခက္တာက မေလ့လာတာ ခက္တာ။ အစ္ကိုက ေလ့လာလိုက္ရင္ အဲဘက္ဝါသနာပါရင္ ဂစ္တာ မတီးတတ္မွာ ေၾကာက္တယ္။ အဲေတာ့ သူေပးတဲ့ပိုက္ဆံယူၿပီး သူ႔ကိုတာဝန္သာေက်တာ ဆက္မတိုးေတာ့ဘူး။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ အဲမွာ ဂစ္တာတစ္လုံးယူသြားၿပီးတစ္ေန႔ကုန္တီးေနတာ။ အဲေတာ့ အစ္ကို ဘယ္သူကခ်စ္လဲဆိုေတာ့ အလုပ္သမားေတြက အရမ္းခ်စ္တာ။ ပန္းရံလုပ္တဲ့သူေတြ သူတို႔အလုပ္လုပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ အစ္ကို ဂစ္တာသံနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖေနေတာ့ သူတို႔က ႀကိဳက္တာေပါ့ေနာ္။ အဲေတာ့ အလုပ္သမားေတြက အစ္ကိုနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းလို ျဖစ္ေနတာ။ အရမ္းခ်စ္တာ။

ေတာင္ငူမွာရွိတဲ့ စတိတ္႐ိႈးႀကီးတစ္ခုကို ဂစ္တာသမားလိုတယ္။ အဲတာလည္း အစ္ကို ေဆာင္းပါးေရးဖူးတယ္။ ကိုေတာ္ပီက အစ္ကိုကို လာေခၚတယ္။ ႏိုင္ေဇာ္ ေတာင္ငူမွာလုပ္မယ့္ စတိတ္႐ိႈးႀကီးတစ္ခုမွာ စိုးသူတို႔ ရန္ေအာင္တို႔ နာမည္ႀကီးေတြ အေယာက္ ၂၀ေလာက္ပါတယ္တဲ့။ အဲပြဲမွာ မင္းတီးရမွာတဲ့။ မင္းလိုက္တီးမလားဆုိ အစ္ကိုတီးခ်င္တာေပါ့ေနာ္။ အစ္ကိုက တစ္ခ်ိန္လံုးဂစ္တာေတြ က်င့္ထားတာကိုး။ ခက္တာက အဲဒီကန္ထ႐ိုက္တိုက္ေသာ့ႀကီးက အစ္ကိုဆီမွာ ကန္ထ႐ိုက္က မနက္ႀကီးမလာေသးဘူး။ အဲမွာလည္း ဘိလပ္ေျမေတြ၊သံေတြ၊ သြပ္ေတြ အမ်ားႀကီးအဲတာေတြကို အစ္ကို သိမ္းထားေတာ့ ကားကလည္း မနက္ ၁၀နာရီ ထြက္ေတာ့မွာ မနက္သူက ၈နာရီေလာက္ လာေခၚတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လိုက္မယ္လို႔ တီးလည္းတီးခ်င္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝမွာ အဲလို နာမည္ႀကီး အဆိုေတာ္ေတြနဲ႔ တီးခြင့္ရဖို႔လည္း မလြယ္ဘူးေပါ့။ သူတို႔တီးလို႔ အစ္ကိုကို အသိမွတ္ျပဳလိုက္ရင္ အစ္ကို ဂစ္တာသမား ဘဝကို ေရာက္ၿပီေပါ့ကြာ။

 ကန္ထ႐ိုက္ကိုေစာင့္ေတာ့ သူတို႔ကမလာ။ မလာေတာ့ အစ္ကိုက ေနာက္ဆံုး တစ္ခုခု ဆံုးျဖတ္ရေတာ့မယ္။ ဘယ္ဘက္သြားမလဲဆို ေနာက္ဆံုး အစ္ကို ႀကိဳက္တဲ့ ဂီတကို အစ္ကို ေရြးခ်ယ္လိုက္တယ္။ ေရြးခ်ယ္လိုက္ေတာ့ အဲေသာ့ကုိ အလုပ္သမားေတြထဲမွာ စိတ္ခ်ဆံုးျဖစ္တဲ့ အစ္ကိုသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ပန္းရံလုပ္တဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ေပါ့ေနာ္။ အပ္ခဲ့ၿပီး အစ္ကို အပ္ခဲ့ၿပီ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဒိုးေတာ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ျပန္လာ အလုပ္ျပဳတ္လည္း ခံေတာ့မယ္လို႔။ အိမ္က အဆူလည္း ခံေတာ့မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဂစ္တာေတာ့ မတီးလို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာၿပီးေတာ့ သူအပ္ခဲ့ၿပီး သူကေတာ့ စိတ္ခ်ရပါတယ္။ ႏိုင္ေဇာ္စိတ္ခ်တဲ့ ကန္ထ႐ိုက္လာရင္ ငါေပးလိုက္မယ္တဲ့။ ၿပီၤးရင္ မင္းသြားတဲ့အေၾကာင္းလည္း ေျပာျပလိုက္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အစ္ကို သြားတီးေရာ။

အဲမွာတီးရတဲ့ သူေတြကလည္း အခု IC မွာတီးေနတဲ့ ကိုဗညားႏိုင္က ကီးဘုတ္တီးတာ။ ဒရမ္က ကိုေဇာ္ဝင္းရွိန္တီးတာ။ အဲလိုနာမည္ႀကီး ဆရာႀကီးေတြနဲ႔ ကိုယ္က သြားတြဲတီးေတာ့ အဲတုန္းက အစ္ကိုဗညားတို႔ကလည္း အရမ္းနာမည္မႀကီးေသးဘူး။ အစ္ကို သူတို႔က ျမင္လည္းျမင္ေရာ ဒီေကာင္ေလးေတာ္ေတာ္တီးႏိုင္တယ္ေပါ့။ အစ္ကို ေရေရလည္လည္ ခ်ီးမြမ္းတာ ခိုင္ထူးတို႔ကလည္း စင္ေပၚတက္ သီးခ်င္းဆိုရင္ သူတို႔ သီခ်င္းေတြ အစ္ကိုက အကုန္ရတယ္။ ရမွာေပါ့ အစ္ကိုက ရပ္ကြက္ထဲက ေကာင္ေတြနဲ႔ က်င့္ထားတာကို။ ရပ္ကြက္ထဲကလူေတြမွားေတာ့ အစ္ကိုက ထိန္းေပးရတဲ့သူဆိုေတာ့ ခိုင္ထူးက မမွားေတာ့ အစ္ကိုက ေရလည္တီးလို႔ေကာင္းတာေပါ့။ ခိုင္ထူးတို႔အားလံုးကလည္း ဒီေကာင္ေလး ေတာ္ေတာ္တီးႏိုင္တဲ့ေကာင္ပဲ။ စင္ေပၚမွာလည္း အရမ္းေအာင္ျမင္တယ္။

အဲေန႔က လြတ္လပ္ေရးေန႔ ေတာင္ငူမွာ ေဘာလံုးကြင္းထဲမွာ က်င္းပတာ။ ျပန္လည္းျပန္ေရာ ဒုကၡေရာက္ေရာ။ ပိုက္ဆံလိုခ်င္လို႔ တီးတာမဟုတ္ဘူး။ တီးခ်င္လို႔ တီးတာ။ အစ္ကို ေတာ္ပီကလည္း အျခားခရီးသြားစရာ ရွိေတာ့ သူ႔မိသားစုနဲ႔ ထြက္သြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အျပန္ထမင္စားစရာေတာင္ မရွိဘူး။ ကိုေတာ္ပီ ပိုက္ဆံရလား မရဘူးလား ကၽြန္ေတာ္မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က ဘာမွ မရဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ပိုက္ဆံေတာင္းဖို႔ ေနေနသာသာ တီးရရင္ ၿပီးေရာဆို လိုက္သြားတာ။ အျပန္ၾကေတာ့ အဆိုေတာ္ေတြ အားလံုးနဲ႔ ကားတစ္စီးတည္း ျပန္လာခဲ့တယ္။ လမ္းမွာတစ္ေနရာ ရပ္ေတာ့ ေန႔ခင္း ထမင္းစားခ်ိန္ေပ့ါ။

ထမင္းသြားစားက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ထမင္းဖိုးလည္း မရွိဘူး။ စားစရာ ပိုက္ဆံလည္း တစ္ျပားမွ မရွိဘူး။ ကိုုေတာ္ပီ မရွိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဘယ္သူဆီမွေတာင္းစားလို႔ မရဘူး။ ကန္ထ႐ိုက္ကလည္း ျပန္ေတာ့ ဆိုခတီးခ ရတဲ့သူေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္သူမွ ပိုက္ဆံမေပးေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က ဘာမွမရပဲ လိုက္တီးတဲ့သူ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ပိုက္ဆံကို မရွိတာ။ သူမ်ားထမင္းဆိုင္မွာ အဆိုေတာ္ေတြ အတီးသမားေတြ အားလံုးစားတဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္အျပင္မွာငုတ္တုတ္ေလး ထိုင္ေနတယ္။ မတ္တန္႔ရပ္ ဟိုေလ်ာက္ ဒီေလ်ာက္လုပ္ေတာ့ ကိုခိုင္ထူးနဲ႔တူတယ္။ ေဟ့ေကာင္လာေလ ထမင္းစားေလ ဘာျဖစ္လို႔လဲေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ရွက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မစာေသးဘူးလို႔ ေျပာလိုက္တာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္မစားပါရေစနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္မဆာေသးလို႔ပါ။ အမွန္ေတာ့ ပိုက္ဆံကို မရွိတာ။ ငွက္ေပ်ာသီးေလး ဝယ္ၿပီးစားေနရတယ္။ ဘဝက ထမင္းဖိုးေတာင္မရွိတဲ့ဘဝ။

ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္လာတယ္။ ျပန္ေရာက္ေတာ့ အိမ္မျပန္ႏိုင္ဘူး။ ဆင္မလိုက္ကေန ၂၂ လမ္းကိုျပန္တယ္။ တုိက္လည္းေရာက္ေရာ ကန္ထ႐ိုက္က သတင္းစာ ထိုင္ဖတ္ေနတယ္။ အစ္ကိုကေတာ့ အလုပ္ျပဳတ္တာ ေသခ်ာတယ္ေပါ့။  အန္ကယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ အန္ကယ္ကို လာၿပီးေတာ့ ေတာင္းပန္တာပါလို႔။ ေအးလာ မင္းဘယ္ေတာ့ ျပန္ေရာက္လဲ။ အခုပဲ ျပန္ေရာက္တာ အန္ကယ္လို႔ ေျပာေတာ့ သူက အစ္ကိုကို မင္းကိုငါယံုၾကည္သြားၿပီကြာတဲ့။ မင္းကိုယ္ဝါသနာပါတဲ့ ဂီတနဲ႔ ခရီးသြားမယ္ဆိုေတာ့ ငါကုိေနာက္ဆံုး ျဖစ္သလို မလုပ္သြားပဲနဲ႔။ ေသခ်ာေသာ့ကို အပ္ခဲ့ၿပီးေတာ့ မွာသြားတဲ့အတြက္ အန္ကယ္မင္းကို လံုးဝယံုတယ္။ ေနာက္ဆိုရင္ ႀကိဳေျပာ လႊတ္ေပးမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အဲလို ကၽြန္ေတာ့္ဘဝက ျဖစ္တာ။ အလုပ္လည္း မျပဳတ္ဘဲနဲ႔ ကန္ထ႐ိုက္က ခ်ီးမြမ္းတယ္ေပါ့ေနာ္။ ျပန္ေတာ့ မင္းနားေတာ့တဲ့။

ေျပာခ်င္တဲ့ သေဘာက အစ္ကိုဘဝ အဲလို စရတယ္။ ပိုက္ဆံရတဲ့အလုပ္က တစ္ခု မရတဲ့အလုပ္က တစ္ခု။ မရတဲ့အလုပ္အတြက္ ရတဲ့အလုပ္ကိုလည္း စြန္႔လႊတ္ရတယ္။ ေနာက္ဆံုးထမင္းလည္း ငတ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုး ဘာျဖစ္လဲ ကန္ထ႐ုိက္ေလာကမွာသာ အစ္ကို တစ္သက္လံုး ေနမယ္ဆိုရင္ နာမည္ႀကီး ကန္ထ႐ိုက္တစ္ေယာက္ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂစ္တာသမား   ျဖစ္မလာႏိုင္ေတာ့ဘူး။  အဲေတာ့ လူငယ္ေတြက္ိုအစ္ကိုေျပာခ်င္တာက ကိုယ္ဝါသနာပါတာ လုပ္တဲ့အတြက္ ဆင္းရဲႏိုင္တယ္။ ငတ္ႏိုင္တယ္။ အဲဒီဒဏ္ကို ခံႏိုင္မွ ေအာင္ျမင္မွာ။ ပိုက္ဆံရတဲ့ အလုပ္ကို မလုပ္နဲ႔လို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ပိုက္ဆံရတဲ့အလုပ္ကေန ဝါသနာပါတဲ့ အလုပ္ကို ခ်ိန္းႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ပညာကို ေလာေလာဆယ္မွာ ရွာ။ ပုိက္ဆံရတာလုပ္။ အဲဒီပိုက္ဆံရတဲ့ အလုပ္နဲ႔ ကိုယ္ဘဝကို မပီးသြားေစနဲ႔။ အခ်ိန္တန္ ေအာင္ျမင္မႈရတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ေလ်ာက္ဖို႔က်ရင္ေတာ့ ပိုက္ဆံရတဲ့အလုပ္ကို ရဲရဲႀကီး စြန္႔လႊတ္ရဲမွသာ ေအာင္ျမင္မယ္လ္ို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။